Με ικανοποιητικές επιδόσεις -τόσο σε πωλήσεις όσο και σε όγκο- έκλεισε το 2022 για την συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία ΕΒΟΛ. Μια χρονιά εξαιρετικά δύσκολη, στη διάρκεια της οποίας συρρικνώθηκε η κατανάλωση όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων, από το φρέσκο γάλα μέχρι το βούτυρο.

Μιλώντας στο BD, ο πρόεδρος της ΕΒΟΛ –διαδέχθηκε προ έτους τον αποβιώσαντα Νικήτα Πρίντζο– κ. Στέφανος Διακομής, ανέφερε πως πέρυσι οι πωλήσεις της μεγαλύτερης συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 13% και παράλληλα υπήρξε οριακή αύξηση του όγκου των πωληθέντων, γεγονός με ιδιαίτερη σημασία λόγω της σοβαρής πτώσης που παρατηρήθηκε στην κατανάλωση.

Επίσης, ο κ. Διακομής είπε ότι η συνεταιριστική επιχείρηση συνεχίζει να καταβάλλει υψηλές τιμές παραγωγού και δεν έχει προχωρήσει στη μείωση τους. Και φυσικά παραμένει κερδοφόρα, όπως τόνισε, από το 1995. Ειδικότερα, στη διάρκεια του περασμένου έτους οι πωλήσεις της εταιρείας πλησίασαν τα 19 εκατ. ευρώ, εξέλιξη η οποία αποδίδεται φυσικά στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία. Όπως εξήγησε ο κ. Διακομής, πέρυσι η διοίκηση της ΕΒΟΛ ανατίμησε τα προϊόντα της κατά 20%, ενώ, όπως ο ίδιος λέει, «το κόστος αγοράς του γάλακτος αυξήθηκε κατά περίπου 50%, καθώς από τα 42 λεπτά το κιλό που πληρώναμε για την αγορά του αγελαδινού γάλακτος φτάσαμε να πλησιάζουμε τα 60 λεπτά».

Ωστόσο οι υψηλές τιμές παραγωγού παραμένουν. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΒΟΛ «πληρώνουμε τους κτηνοτρόφους για την αγορά του αγελαδινού γάλακτος 57 με 58 λεπτά το κιλό και σε ορισμένες περιπτώσεις δίνουμε ως και 59 λεπτά». Από τον Δεκέμβριο, όμως, έχει αρχίσει η αποκλιμάκωση των τιμών παραγωγού, καθώς οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει σε μειώσεις. Πάντως για το 2023 ο συνεταιρισμός δεν έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις και όπως ο ίδιος επισημαίνει «θα δούμε τι θα κάνουμε, ίσως να κάνουμε και μειώσεις τιμών».

Featured Image

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΒΟΛ, εκτός από τα επώνυμα προϊόντα της, έχει ισχυρή παρουσία και στην αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας –η κατανάλωση των οποίων έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του 2022- κυρίως στην παραγωγή παστεριωμένου γάλακτος. Όπως αναφέρει ο κ. Διακομής, συνεργάζεται με τις αλυσίδες Μετρό, Βασιλόπουλος και Κρητικός.

Επίσης η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει επενδύσεις, επιδοτούμενες κατά 50% από το Ταμείο Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 2,25 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών, προκειμένου να περιορίσει το ενεργειακό κόστος, καθώς και στη μηχανολογική και κτιριακή αναβάθμιση της βιομηχανίας.

businessdaily

Featured Image