«Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η κρίση που προκλήθηκε από τους δασμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει τελειώσει». Αυτό είναι το πόσο σθεναρά δήλωσε ο πρόεδρος της ισπανικής διεπαγγελματικής εταιρείας ελαιολάδου, Πέδρο Μπαράτο, αφού έμαθε τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Γραφείο Απογραφής του Υπουργείου Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών για το εμπόριο ελαιολάδου σε αυτή τη χώρα της Βόρειας Αμερικής.

Τα ελαιόλαδα από την Ισπανία οδήγησαν τις εισαγωγές στην αγορά των ΗΠΑ  κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας εκστρατείας ελαιολάδου (από τον Οκτώβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022) με το 39% των συνολικών εισαγόμενων ελαίων, 65.996 τόνους από τους 169.821 που απέκτησε η χώρα αυτή τη χρονική περίοδο .

Όμως, όπως τόνισε η ισπανική Olive Oil Interprofessional σε δελτίο τύπου, «αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι ότι τόσο ο όγκος όσο και η αξία των ισπανικών ελαίων έχουν σημειώσει ρεκόρ». Ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο της εκστρατείας πουλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες 25.550 περισσότεροι τόνοι ελαιολάδου σε σχέση με την περασμένη σεζόν, η αξία έχει αυξηθεί πολύ περισσότερο λόγω των αυξήσεων που καταγράφηκαν ανά τιμές, ξεπερνώντας τα 227 εκατομμύρια ευρώ, αριθμός ρεκόρ.

Αντίθετα, οι υπόλοιποι ανταγωνιστές υπέστησαν απότομη πτώση στις πωλήσεις τους , ξεκινώντας από την Ιταλία, η οποία διέθεσε 9.657 τόνους λιγότερους τόνους πετρελαίου στην εν λόγω αγορά, τοποθετώντας το μερίδιό της στις συνολικές εισαγωγές στο 29,55%. Αλλά η Τυνησία ήταν αυτή που γνώρισε τη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις, 24.496 τόνους λιγότερους. Έτσι, η ποσόστωσή της μειώθηκε στο 12%. Τέλος, η Πορτογαλία βλέπει το μερίδιό της στις συνολικές εισαγωγές να μειώνεται στο 3% αφού είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 7.807 τόνους.

Featured Image

Όπως ήταν αναμενόμενο, η μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σημειώθηκε στα εμφιαλωμένα λάδια στην Ισπανία , τα οποία υπέστησαν το δασμό 25% για περισσότερο από ένα χρόνο. Μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Μαρτίου 2022, εξήχθησαν στην Ισπανία 27.484 τόνοι εμφιαλωμένου ελαιόλαδου, 401% περισσότεροι από την ίδια περίοδο της προηγούμενης εκστρατείας.

Το 41% ​​του όγκου των ισπανικών ελαίων που εξήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν συσκευασμένο στην προέλευση. Ένα χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό αυτό ήταν ένα πενιχρό 13%. Επιπλέον, οι πωλήσεις λαδιών χύδην επίσης είχαν καλή απόδοση, αν και πιο μέτρια, με αύξηση 10%.

Θέμα χρόνου

“Ο κλάδος ήταν πεπεισμένος ότι ήταν θέμα χρόνου να επανέλθουν τα πράγματα στην κανονικότητα. Επειδή είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, προσφέροντας την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής στις παγκόσμιες αγορές . Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια της χειρότερης κρίσης των δασμών συνεχίσαμε να κάνουμε προωθητικές ενέργειες εκστρατείες σε αυτή την αγορά, γιατί ξέραμε ότι θα κυριαρχούσε η λογική . Δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο δεύτερος καλύτερος πελάτης μας στον κόσμο και ο πρώτος εκτός Ευρώπης», εξήγησε ο Barato.

Όσο για το μέλλον, έχει πειστεί ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα συνεχίσουν να αποτελούν προτεραιότητα για τον ισπανικό πετρελαϊκό τομέα και για το έργο της Διεπαγγελματικής, τη στιγμή που ο Οργανισμός σχεδιάζει την επικοινωνιακή του στρατηγική μέχρι το 2030 .