Μετά τις αντίστοιχες ανακοινώσεις της Hyundai και Genesis, ήρθε και η ώρα της Kia να ανακοινώσει τα μεγάλα σχέδιά της για την επέκταση της ηλεκτρικής της γκάμας.
Όπως ανακοινώθηκε η κορεάτικη εταιρία σκοπεύει να έχει 14 νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά μέχρι το 2027. Η Kia στοχεύει σε 4 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το 2030, με το 1,2 εκατ. από αυτά να είναι ηλεκτρικά. Μάλιστα θέλει να γίνει και η πρώτη εταιρία παγκοσμίως για ηλεκτρικά οχήματα ειδικών χρήσεων.
Για να ανταποκριθεί στα σχέδια αυτά, η εταιρία σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 2 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Το νέο πλάνο έρχεται να ανατρέψει προηγούμενο, που προέβλεπε 11 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. Πλέον η Kia θα παρουσιάζει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα κάθε χρονιά.
Ανάμεσά τους θα υπάρχουν σίγουρα ένα pick-up για τις μεγάλες αγορές του κόσμου και ένα ακόμα για τις ανερχόμενες, αλλά και ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το οποίο δεν γνωρίζουμε σε ποια κατηγορία θα ανήκει. Όλα αυτά θα έρθουν να προστεθούν στο EV6 που ήδη κερδίζει τα εύσημα και τα βραβεία σε όλο τον κόσμο και δίπλα στο EV9 το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2023.
Το EV9 θα είναι ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV με μήκος που θα πλησιάζει τα πέντε μέτρα, εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και προηγμένη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, και ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για το οποίο δεν έχουμε κάποιες πιο συγκεκριμένες πληροφορίες πέρα από το ότι θα επιτυγχάνει επιδόσεις της τάξης των 5 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ/ώρα και η αυτονομία του θα ξεπερνά τα 540 χιλιόμετρα.
Εκτός από τα επιβατικά της αυτοκίνητα θα υπάρξει και μία σειρά από ηλεκτρικά ειδικών χρήσεων, όπως ένα μικρό λεωφορειάκι μεταφοράς προσωπικού με ενισχυμένη αυτόνομη οδήγησης, ή μία ειδική έκδοση του ηλεκτρικού Νiro για χρήση ταξί.
Ο στόχος των 4 εκατομμυρίων πωλήσεων για το 2030 είναι 27% μεγαλύτερος από τα 3,15 εκατομμύρια του 2022, ενώ η εταιρία θέλει να μεγαλώσει το ποσοστό των οικολογικών της μοντέλων από 17% στο 52% στο ίδιο διάστημα.
Όσο για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αναμένεται από τις 160.000 μονάδες του 2022 να περάσουν στις 807.000 μονάδες το 2026 και πάνω από 1,2 εκατ. μονάδες το 2030. Η εταιρία υπολογίζει ότι στις μεγάλες αγορές του κόσμου, το 45% των νέων Kia που θα πωλούνται εκείνη την χρονιά θα είναι ηλεκτρικά.
Οι οικονομικοί στόχοι είναι για έσοδα κοντά στα 100 δισ. το 2026 με περιθώριο κέρδους στο 8,3% το οποίο θέλουν να αυξήσουν στο 10% μέχρι το 2030. Η πλήρης απεξάρτηση της εταιρίας από τα ορυκτά καύσιμα και το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έχει τοποθετηθεί στο 2045.
Οι ανάγκες σε μπαταρίες θα ανέβουν από τις 13 GWh φέτος στις 119 GWh το 2030, με την Kia να έχει συνάψει συμφωνίες με εταιρίες στην Ινδονησία και σε άλλα μέρη του κόσμου για τον εφοδιασμό της. Η κορεάτικη εταιρία θέλει να έχει αυξήσει κατά 50% την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών της και να έχει καταφέρει να μειώσει το κόστος τους κατά 40% μέχρι το 2030.