Σε μια περίοδο που όλοι μας δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας για την ποιότητα του προϊόντος, θα πρέπει να μας απασχολήσει και μια άλλη παράμετρος.
Η σχέση παραγωγού και προμηθευτή. Ο παραγωγός που απλά καλλιεργεί και δεν τον απασχολεί ο ρόλος του προμηθευτή, που
καλείται να διαδραματίσει σαν μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει ημερομηνία λήξης και απλά δεν το γνωρίζει.
Τρεις μήνες περίπου πριν τη συγκομιδή του καρυδιού στην Ελλάδα κλείνονται οι συμφωνίες με προπληρώσεις συμβολαίων των εισαγόμενων προϊόντων. Οι διαπραγματεύσεις σχετικά με την τιμή εισαγωγής επηρεάζονται από διεθνή standards τα οποία ο Έλληνας παραγωγός αδυνατεί πολλές φορές και να γνωρίζει.
Ο προμηθευτής έχει 4 βασικά χαρακτηριστικά: ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ, ΠΟΣΟΤΗΤΑ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ – ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ
- Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ εξαρτάται από την ποικιλία , την καλλιεργητική φροντίδα, τον τρόπο συγκομιδής, τον τρόπο αποθήκευσης και φυσικά τις καιρικές συνθήκες.
- Η ΤΙΜΗ εξαρτάται από την ποιότητα , την ποσότητα, την τιμή εισαγωγών, την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, το μοντέλο πώλησης που επιλέγουμε, τα οικονομικά ανοίγματα του παραγωγού και το δίκτυο πωλήσεων που έχει ο κάθε παραγωγός.
- Η ΠΟΣΟΤΗΤΑ εξαρτάται κατά κύρια βάση από τον αριθμό των δένδρων που καλλιεργεί ο παραγωγός, την ηλικία των δένδρων, την καλλιεργητική φροντίδα και τις καιρικές συνθήκες.
- Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ – ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ είναι ίσως ο καθοριστικότερος παράγοντας που σε συνδυασμό με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μπορεί να δώσει στρατηγικές συνεργασίες. Ο έμπορος η το κατάστημα οφείλει να γνωρίζει ότι ο προμηθευτής είναι δίπλα του, όποτε θελήσει προϊόν. Και μάλιστα το ίδιο προϊόν, σε επαρκή ποσότητα, σε τιμή αγοράς και άμεσα διαθέσιμο στο κατάστημά του καθ΄ όλο το έτος.
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
SPERCHIOS VALLEY