Featured Image

Κορυφαίες εταιρείες της ένδυσης ανακοινώνουν βαριές απώλειες από την επιδημία του κοροναϊού, ενώ η τουρκική κλωστοϋφαντουργία προσδοκά οφέλη 2 δισ. δολ. από παραγγελίες που χάνει η Κίνα.

Kαθώς συμπληρώθηκε ένας μήνας από την εμφάνιση του κορονοϊού, ο ένας μετά τον άλλο οι μεγάλοι όμιλοι της μόδας προβαίνουν σε αναθεωρήσεις των οικονομικών τους επιδόσεων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, πιστοποιώντας την αδιαμφισβήτητη δυναμική της κινεζικής αγοράς σε ολόκληρη την βιομηχανία.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από την αναστάτωση, σε ό,τι αφορά την παραγωγή ρούχων στον μεγαλύτερο κατασκευαστή του πλανήτη -την Κίνα- ήδη προκύπτουν οφέλη για άλλες χώρες, όπως το Βιετνάμ, το Μπανγκλαντές αλλά και τη γειτονική μας Τουρκία. Ειδικά σε ότι αφορά την τελευταία, Τούρκος εκπρόσωπος του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ότι ο κλάδος προσδοκά οφέλη της τάξεως των 2 δισ. δολαρίων σε νέες παραγγελίες από εταιρείες ένδυσης που αναζητούν άμεσα εναλλακτικές για την παραγωγή τους. Εκτιμάται μάλιστα ότι η Τουρκία θα υποδεχθεί περί το 1% των ετήσιων παραγγελιών ένδυσης που εκτελούσαν μέχρι σήμερα κινεζικά εργοστάσια,  συνολικής αξίας 170 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Τα νέα είναι ιδιαίτερα ευχάριστα για την γειτονική χώρα η οποία, με ετήσιες εξαγωγές ρούχων αξίας 17,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είχε χάσει μερίδια αγοράς αδυνατώντας να ανταγωνιστεί τα κόστη παραγωγής στην Κίνα. Οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί ωστόσο το τελευταίο διάστημα, δεδομένης της υποτίμησης της τουρκικής λίρας κατά 36% την τελευταία διετία. αλλά και της αύξησης των μισθών στην Κίνα, στοιχεία που επαναφέρουν την Τουρκία στο παιχνίδι. 

Ο ένας μετά τον άλλον πάντως οι μεγάλοι όμιλοι της λιανικής αναγκάζονται να εκδώσουν προειδοποιήσεις προς τους αναλυτές σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις τους το τρέχον διάστημα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ομίλου Capri Holdings ( στο πορτφόλιο του οποίου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι οίκοι Versace, Michael Kors και Jimmy Choo), ο οποίος υπολογίζει απώλειες της τάξεως των 100 εκατ. δολ. στις πωλήσεις του μέχρι στιγμής.

Featured Image

Αντίστοιχα, ο αμερικανικός όμιλος Ralph Lauren εκτιμά ότι οι απώλειες στον τζίρο του αγγίζουν τα 70 εκατομμύρια δολάρια, ενώ και ο βρετανικός οίκος Βurberry έχει προειδοποιήσει για μειωμένα έσοδα αυτό το τρίμηνο, δεδομένου ότι το ένα τρίτο των καταστημάτων του στην Κίνα είναι κλειστά. Διαβλέπει μάλιστα σημαντική κάμψη της κατανάλωσης και σε άλλα σημεία του πλανήτη όπου η φίρμα διαθέτει παρουσία και βασίζεται σε Κινέζους επισκέπτες, όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. 

Ανάλογες προειδοποιήσεις έκανε αυτές τις ημέρες και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αθλητικών ειδών Puma, Bjorn Gulden, με αφορμή τα ομολογουμένως εντυπωσιακά αποτελέσματα της φίρμας για το 2019, οπότε καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 18,4% και καθαρών κερδών κατά 40%. Ο ίδιος σημείωσε ότι, παρά το εξίσου θετικό ξεκίνημα του 2020, ο Φεβρουάριος παρουσιάζει μεικτή εικόνα σε ότι αφορά τις πωλήσεις της Puma στην Κίνα αλλά και γενικότερα στην Ασία, όπου σχεδόν τα μισά καταστήματά του παραμένουν κλειστά. Η κάμψη του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα αναμένεται να επηρεάσει σαφώς τις πωλήσεις αλλά και τα κέρδη EBIT του πρώτου τριμήνου του έτους, σύμφωνα με τον Gulden, περιορίζοντας την προσδοκώμενη ετήσια αύξηση τζίρου για φέτος στο 10% περίπου.

Σημαντική επιβάρυνση αναμένει και η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών Nike, δεδομένου ότι η Κίνα συνεισφέρει περί το 16% του ετήσιου τζίρου της (6,2 δισεκατομμύρια δολάρια) και ήδη τα μισά καταστήματά της παραμένουν κλειστά. Η επιδημία του κορονοϊού υποχρέωσε επίσης τις εταιρείες Adidas και Under Armour να ανακοινώσουν προειδοποιήσεις για την εξέλιξη των πωλήσεών τους, ενώ σε ανάλογες δηλώσεις προχώρησε και ο όμιλος VF Corporation (Vans, TheNorthFace, Timberland κα). 

Τέλος, κι ο κλάδος των καλλυντικών εμφανίζεται ευάλωτος στον ιό, με τους ομίλους Estee Lauder και Coty να προϊδεάζουν τους αναλυτές για την επίδραση της επιδημίας. Χαρακτηριστικά, η πρώτη αναμένει μηδενική έως 1% αύξηση στις πωλήσεις της φέτος, στην βάση της μειωμένης ζήτησης για πολυτελή καλλυντικά διεθνώς αλλά και την μείωση των παγκόσμιων ταξιδιωτικών ροών ενώ για την δεύτερη οι προβλέψεις είναι πιο συντηρητικές καθώς η Κίνα συνεισφέρει μόλις το 3% των συνολικών πωλήσεων της.

Πηγή: businessdaily.gr