Ταβάνιασαν σύμφωνα με πληροφορίες μας οι τιμές για το ελαιόλαδο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις τις τελευταίες ημέρες αυξήθηκαν και για το λάδια χαμηλότερης ποιότητας, ενώ το εμπόριο ήδη άρχισε να εμφανίζεται επιφυλακτικό για τιμές άνω των 5,20 – 5,30. Με αυτά τα δεδομένα θεωρείται βέβαιο πως έχει πιάσει ταβάνι η τιμή και πως από τώρα και μετέπειτα αρχίζει το καθοδικό σπιράλ.
Στην Ιταλία οι τιμές του έξτρα παρθένου ελαιολάδου αυξήθηκαν (+12% σε ένα χρόνο), η κατανάλωση μειώνεται (-7%), τα 100% ιταλικά και τα πιστοποιημένα αντιστέκονται όταν αναζητείται η ποιότητα. Η αναλύτρια Anita Rocco το απεικόνισε σε ομιλία της στο Food, υπογραμμίζοντας αμέσως πώς, έναντι αύξησης του τζίρου τον τελευταίο χρόνο (1,4 δισ. συμπεριλαμβανομένου των σπόρων, + 10,85%) η συνολική κατανάλωση έξτρα παρθένων μειώθηκε στη χώρα μας κατά 7 % , (-12% για το σπορέλαιο). Το 46,4% του έξτρα παρθένου ελαιολάδου πωλείται σε σούπερ μάρκετ, 25,8% σε υπεραγορές, 16,1% σε εκπτωτικά καταστήματα και 11,7% σε ελαιουργεία ή καταστήματα. Το κοινοτικό λάδι καλύπτει περίπου το 60%, μεταξύ 25 και 30% ιταλικό λάδι, συμπεριλαμβανομένου του πιστοποιημένου λαδιού (το τελευταίο μεταξύ
παρθένο 3 και 5% ), περίπου 10% εξωκοινοτικό λάδι.
Σε τι τιμή; Η μέση τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου ανά λίτρο, από τον Αύγουστο του 2021 έως τον Αύγουστο του 2022, αυξήθηκε κατά 12%, από 4,45 σε 4,98% (από 3,66 σε 4,20 για το παρθένο λάδι). Τον περασμένο Οκτώβριο, ωστόσο, ο κλάδος του πετρελαίου κατέγραψε πληθωριστική ανάπτυξη 24%.
Πέραν του πληθωρισμού, η δραστική μείωση που είχαν τα «κάτω του κόστους» και τα «ψευδή προϊόντα» στο λιανικό εμπόριο μεγάλης κλίμακας είχαν αντίκτυπο στη μέση αυξημένη τιμή έχει αντίκτυπο στην αυξημένη μέση τιμή. Και δεδομένου ότι για αυτές τις προσφορές χρησιμοποιείται κυρίως λάδι κοινοτικής προέλευσης, αναπόφευκτα αυτό το είδος προϊόντος έχει υποστεί σημαντική πτώση στις πωλήσεις (-11%). Όπου, ωστόσο, προωθήθηκε 100% ιταλικό λάδι ή λάδι Dop/Igp, παρά τις προφανώς υψηλότερες τιμές, σημειώθηκε αύξηση 6%. Το 100% ιταλικό λάδι και το πιστοποιημένο λάδι (με μέσες τιμές 7,21 € και 12,03 € αντίστοιχα) είναι επίσης εκείνα που έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση πωλήσεων εκτός προωθητικών ενεργειών (+7 και +4%) . Αυτοί οι τύποι λαδιών, αποκαλύπτει η έρευνα, είναι προνόμιο πιο ώριμων οικογενειών, δηλ. με παιδιά άνω των 14 ετών. Οι άμεσες πωλήσεις αυξάνονται σημαντικά, ακόμη και στα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το συμπέρασμα του αναλυτή Nielsen IQ είναι το εξής: βρισκόμαστε όλο και περισσότερο αντιμέτωποι με έναν καταναλωτή που γνωρίζει τις τιμές, αλλά υπάρχει ένα μέρος, αν και μειοψηφία, που ξέρει πώς να αναγνωρίζει την ποιότητα του προϊόντος και είναι πρόθυμο να ξοδέψει λίγο περισσότερο.
Newsroom Agronewsbomb