You are currently viewing Συζήτηση Κόκκαλη – Παπαδοπούλου στη βουλή για τους μετακλητούς εργάτες γης

Συζήτηση Κόκκαλη – Παπαδοπούλου στη βουλή για τους μετακλητούς εργάτες γης

“Το κομμάτι που αφορά το Υπουργείο Εξωτερικών είναι ακριβώς να διασφαλίσει ότι αυτοί που έρχονται, είναι αυτοί που καλούνται, έρχονται για τον λόγο για τον οποίο καλούνται και πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας”, τόνισε μεταξύ άλλων στη βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Κόκκαλη, η υφυπουργός Εξωτερικών κα Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου.

Αναλυτικά η συζήτηση από τα επίσημα πρακτικά της βουλής:

Και προχωράμε στην πρώτη με αριθμό 922/19-5-2025 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου του Βουλευτή Λάρισας της Κ.Ο. «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» κ. Βασίλειου Κόκκαλη προς τον Υπουργό Εξωτερικών με θέμα: «Καθυστερήσεις και πλημμέλειες των Ελληνικών Πρεσβειών εμποδίζουν την είσοδο μετακλητών εργαζομένων, με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Εξωτερικών».

Στην ερώτηση θα απαντήσει η Υφυπουργός Εξωτερικών, η κυρία Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου.

Ορίστε, κύριε Κόκκαλη, έχετε τον λόγο για την πρωτολογία σας.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Υπουργέ, σκοπός του κοινοβουλευτικού ελέγχου είναι αφενός ο έλεγχος της Κυβέρνησης, αφετέρου, όμως, η επίλυση του προβλήματος το οποίο αναφέρεται στη συγκεκριμένη επίκαιρη ερώτηση. Για να έχουμε, όμως, μία επίλυση του προβλήματος αναγκαία προϋπόθεση είναι κάτι σημαντικό, είναι η γνώση του προβλήματος από πλευράς Κυβέρνησης. Από την απάντησή σας θα εξαρτηθεί κατά πόσο γνωρίζετε το καίριο θέμα, τη βραδυφλεγή βόμβα που υπάρχει τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον δευτερογενή, στις επιχειρήσεις, από την έλλειψη εργατών γης.

Τέλη Δεκεμβρίου του 2024 εξεδόθη μία Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία έχουν κατανεμηθεί οι ανάγκες για εργατικό προσωπικό, όχι γεωγραφικά, όπως ήταν μέχρι πριν, για όλη τη χώρα, στον αριθμό των ογδόντα εννιά χιλιάδων εργαζομένων για το 2025. Ποια είναι η πραγματικότητα; Και θέλω να επιβεβαιώσετε ή να διαψεύσετε, με στοιχεία όμως.

Ας δούμε ποια είναι η πραγματικότητα και θέλω να επιβεβαιώσετε ή να διαψεύσετε, αλλά να το κάνετε με στοιχεία. Πόσο διαρκεί η μετάκληση; Σχεδόν οκτώ μήνες. Ποια είναι η απάντηση των πρεσβειών στα αιτήματα; Διαψεύδουν το ίδιο το κράτος. Επαναλαμβάνω, το διαψεύδουν! Η αιτιολογία είναι ότι οι περισσότερες προτάσεις απορρίπτονται με τον γενικόλογο λόγο -νούμερο 5- ότι δεν κατέστη δυνατό να διακριβωθεί ή να αποδειχθεί ο σκοπός και οι όροι της διαμονής, παρόλο που οι εργοδότες έχουν καταθέσει πλήρη φάκελο για την εργασία η οποία έχει εγκριθεί από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις, δηλαδή από την προέκταση της Κυβέρνησης. Οι αποκεντρωμένες διοικήσεις έχουν κάνει τον έλεγχο όλων των δικαιολογητικών για τη διαμονή του αλλοδαπού και για το ποιος είναι ο εργοδότης και έρχονται οι πρεσβείες και απαντούν ότι δεν προκύπτει. Ή δεν γνωρίζουν ή θέλουν να διαψεύσουν το ίδιο το κράτος.
Πέρυσι είχα ασχοληθεί προσωπικά με το θέμα, γιατί από την περιοχή μου, την Ελασσόνα, είχαν ζητήσει σαράντα αλλοδαπούς εργάτες για τα καπνά. Από τους σαράντα, εγκρίθηκαν οι επτά. Ξέρετε πότε; Όταν είχε ήδη τελειώσει η συγκομιδή του καπνού. Φανταστείτε, λοιπόν, το πρόβλημα που υπάρχει σε πολλά προϊόντα και σε πολλές επιχειρήσεις, εκτός του γεγονότος -επικαλούμαι ένα δημοσίευμα- ότι έχουμε και κυκλώματα εμπορίου εργατών από το Βιετνάμ με ενδιάμεσο σταθμό την Ελλάδα. Το δημοσίευμα είναι από το «One Voice», το οποίο και προσκομίζω στα Πρακτικά.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Βασίλειος Κόκκαλης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι πάρα πολύ σοβαρό και κινδυνεύει η βιωσιμότητα των ίδιων των επιχειρήσεων, κυρία Υπουργέ. Τρίτο δομικό πρόβλημα: Δεν υφίσταται η διαδικασία ένστασης για τον εργοδότη. Πρέπει να την κάνει ο αλλοδαπός εργαζόμενος μέσω Έλληνα δικηγόρου. Αυτό σημαίνει ότι για να γίνει η ένσταση ο αλλοδαπός εργαζόμενος θα είναι στο Βιετνάμ και θα πρέπει να βρει έναν δικηγόρο από την Ελλάδα. Δεν προβλέπεται, με αποτέλεσμα να είναι κενό γράμμα και η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για ογδόντα εννέα χιλιάδες εργαζόμενους σε όλους τους τομείς, όπως στον τουρισμό, στη μεταποίηση και τον αγροτικό τομέα. Ωστόσο, η έλλειψη εργατικών χεριών μπορεί να είναι μεγαλύτερο και από το κόστος παραγωγής και για τις επιχειρήσεις και για τους αγρότες.

Στη δευτερολογία μου θα καταθέσω και συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς μπορεί να επιλυθεί το θέμα. Όμως, είναι πάρα πολύ σημαντικό και περιμένω από την Κυβέρνησή σας πρώτον, μία τοποθέτηση για το αν γνωρίζει γι’ αυτές τις καθυστερήσεις. Οι αποκεντρωμένες διοικήσεις στέλνουν πενήντα φακέλους με συμβάσεις εργασίας και με τη διαμονή από τον εργοδότη και οι απαντήσεις που έρχονται είναι για οκτώ. Και οι αρνητικές στερούνται αιτιολογίας. Βέβαια, είναι στο πρόγραμμα να απορριφθεί και κάτι για λόγους δημοσίας τάξεως. Όμως, οι περισσότερες απορρίπτονται, διότι δεν προσκομίζουν τους όρους διαμονής, το πού θα μένουν. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό. Γι’ αυτό και πιθανολογώ ότι είναι δύσκολο να μας πείτε σήμερα πόσες αιτήσεις αξιολογούν οι πρεσβείες, πόσες εγκρίνουν και πόσες έχουν απορρίψει και με ποια αιτιολογία απορρίπτουν και εγκρίνουν. Επίσης, πόσες από αυτές που έχουν δεχθεί και έχουν έρθει στην Ελλάδα έχουν αναχωρήσει για άλλη χώρα. Γι’ αυτό και είπα ότι χρειάζεται έλεγχο από το Υπουργείο Εξωτερικών, αλλά θέλει και βελτίωση το νομοθετικό πλαίσιο. Διότι είναι άλλο, κυρία Υπουργέ, η μεταναστευτική πολιτική ασύλου και άλλο η εργασιακή μετανάστευση. Αυτά είναι ξεχωριστά πράγματα. Είναι θέμα της εθνικής μας οικονομίας και άρα, ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα. Θα περιμένω την απάντησή σας, καταθέτοντας από την πλευρά μου και συγκεκριμένες προτάσεις. Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Ορίστε, κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο για να απαντήσετε με άνεση.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε Πρόεδρε. Το ζήτημα που τίθεται με την ερώτησή σας, κύριε συνάδελφε, είναι όντως σοβαρό και πιστέψτε με ασχολούμαστε με πολύ μεγάλη επιμέλεια, διότι και καταλαβαίνουμε τη σημασία που έχει για την ελληνική οικονομία, αλλά και διότι όλοι λίγο πολύ έχουμε και προσωπική εμπειρία του προβλήματος.

Είναι ένα θέμα που δεν αφορά όμως μόνο την Ελλάδα, αλλά αφορά σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ήδη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαπιστώσει ότι οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και δεξιοτήτων σημειώνουν μεγάλη αύξηση σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομίας παρατηρούνται ελλείψεις, μέρος των οποίων επιχειρείται να καλυφθεί με τη μετάκληση εργαζομένων από τρίτες χώρες. Για τον σκοπό αυτό η Ελλάδα έχει ήδη υπογράψει διμερείς συμφωνίες με την Αίγυπτο και το Μπαγκλαντές, ενώ έχουν μπει στην τελική ευθεία οι διαπραγματεύσεις με την Ινδία και έχουν ξεκινήσει συζητήσεις και με άλλες χώρες, όπως το Βιετνάμ, η Γεωργία και οι Φιλιππίνες.

Όπως ορθά αναφέρετε, η διαδικασία από την επιλογή του εργαζομένου μέχρι την έλευσή του στη χώρα μας αποτελείται από μία αλυσίδα διαδοχικών σταδίων, κρίκος της οποίας αποτελεί η έκδοση της θεώρησης από τις ελληνικές προξενικές αρχές. Η εμπλοκή του Υπουργείου Εξωτερικών στη διαδικασία αφορά στην εξέταση από την αρμόδια κάθε φορά ελληνική προξενική αρχή των αιτήσεων χορήγησης εθνικής θεώρησης εισόδου των υπηκόων τρίτων χωρών, για τους οποίους υφίσταται η απόφαση-εγκριτική πράξη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Σκοπός είναι ο έλεγχος της τήρησης όλων των προϋποθέσεων εισόδου στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των παραμέτρων ασφαλείας. Σε πρακτικούς όρους αυτό σημαίνει ότι όταν φτάνει ο φάκελος από την Αποκεντρωμένη, πρέπει να κληθεί ο ενδιαφερόμενος, να γίνει μία εξέταση αν πρόκειται για ταυτοπροσωπία ότι τα έγγραφα είναι έγκυρα –ξέρετε ότι σε πολλές από αυτές τις χώρες κυκλοφορούν πολλά πλαστά έγγραφα- ότι τα δικαιολογητικά που φέρνει είναι έγκυρα και μία συνέντευξη για να έχουμε μια βεβαιότητα ότι όντως αυτός ο συγκεκριμένος μετακαλούμενος πηγαίνει για εκεί που τον καλούν.

Τα αποτελέσματα όλης αυτής της έρευνας δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά. Όσον αφορά δε το ποσοστό των απορρίψεων, αυτό κινείται –δεν έχω τα νούμερα, θα μπορούσα να σας τα στείλω- στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σε μερικές χώρες δε, δεχόμαστε περισσότερους από όσους απορρίπτει κάθε άλλη ευρωπαϊκή προξενική αρχή στη συγκεκριμένη χώρα.

Παρά την υψηλή πίεση που δέχονται οι προξενικές μας αρχές, οι υπάλληλοι όντως με αίσθημα ευθύνης και αφοσίωσης καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια. Πολλές φορές, εργάζονται επτά μέρες την εβδομάδα, κυρίως σε εποχή αιχμής, για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)

Προφανώς έχετε ακούσει –και δεν θέλω αυτή η απάντηση να είναι ένα θέμα συνδικαλιστικό του Υπουργείου Εξωτερικών- για τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού τις οποίες αντιμετωπίζει το Υπουργείο Εξωτερικών. Γίνονται, πραγματικά, μεγάλες προσπάθειες αυτή τη στιγμή. Έχει γίνει αίτημα στο ΑΣΕΠ για έκδοση προκήρυξης εντός του τρέχοντος έτους για εκατό θέσεις. Έχουμε άλλες σαράντα πέντε θέσεις οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν από άτομα που έχουν ήδη περάσει τις εξετάσεις. Αξιοποιούμε ευρωπαϊκούς πόρους, χωρίς να επιβαρύνεται ο εθνικός προϋπολογισμός και ενισχύουμε τις προξενικές αρχές με το Πρόγραμμα «Field Workers», δηλαδή απόσπαση αστυνομικών και επιτόπιων συμβασιούχων υπαλλήλων, ειδικά για να χειρίζονται τα θέματα των θεωρήσεων.

Πλην όμως, είναι τέτοια η έλλειψη προσωπικού που ο χρόνος εξέτασης των αιτήσεων δεν είναι σε όλες τις Αρχές ικανοποιητικός για πρακτικούς λόγους. Θα μπορούσαμε να πάμε πρεσβεία-πρεσβεία και να σας πούμε ακριβώς την πραγματική κατάσταση. Αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνουμε τα μάτια ή ότι δεν αναγνωρίζουμε το πρόβλημα. Θέλει χρόνο να αντιμετωπιστεί η στελέχωση, αλλά υπάρχουν και αντικειμενικά ζητήματα, ανάλογα με την κάθε χώρα από την οποία προέρχονται τα μετακαλούμενοι, τα οποία απαιτούν και χρόνο να εξεταστεί η αίτηση.

Είναι ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα και δεν θέλω να μακρηγορήσω. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να ξέρουμε αν αυτοί που έρχονται στην Ελλάδα όντως μένουν στον εργοδότη. Οπότε, αν υπάρχει ένα πρόβλημα να φύγουν, είναι θέμα και αυτό του ατόμου που έδωσε τη βίζα. Είναι θέμα του Υπουργείου Εξωτερικών.

Είναι ένα σύνθετο πρόβλημα. Είναι πρόβλημα. Απασχολεί. Θέλει χρόνο για να το διαχειριστούμε αποτελεσματικά, αλλά ίσως δεν θα γίνει και η διαχείρισή του τόσο αποτελεσματική ακριβώς λόγω παραμέτρων ασφαλείας και πραγματικών παραμέτρων των χωρών προέλευσης του ανθρώπινου δυναμικού.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Κι εμείς ευχαριστούμε, κυρία Υπουργέ. Ορίστε, κύριε Κόκκαλη, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ: Κυρία Υπουργέ, η αναγνώριση του προβλήματος δεν συνιστά πρόθεση για επίλυση. Έξι χρόνια είστε στην Κυβέρνηση. Κινδυνεύει η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και των αγροτικών και στον δευτερογενή τομέα. Είναι πολύ σημαντικό: Δεν γνωρίζουν κατ’ αρχήν ποιος είναι ο χρόνος της μετάκλησης.

Μια επιχείρηση πρέπει να γνωρίζει. Θα κάνω αίτηση για δέκα εργαζόμενους. Θα έρθουν σε έξι μήνες ή θα έρθουν από τους δέκα οι δύο σε δώδεκα μήνες; Πρέπει να κάνουν προγραμματισμό. Ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει έναν οδικό χάρτη. Ξέρετε τι είπε ο πρώην Υπουργός Μετανάστευσης; Είπε ότι απαιτούνται τριάντα οκτώ στάσεις προκειμένου να έρθει να εργαστεί στην Ελλάδα ένας εργαζόμενος εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και ότι κάποιες από τις στάσεις αυτές είναι τόσο αργές που καθιστούν συχνά την όλη διαδικασία ανέφικτη.

Το να αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, όταν έχει οξυνθεί, δεν λέει κάτι. Υποχρέωσή σας είναι να το λύσετε και υποχρέωση της αντιπολίτευσης με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο να το αναδεικνύει και να προτείνει λύσεις.

Πάμε, λοιπόν: Διαφάνεια και αιτιολόγηση των απορρίψεων. Δεν μπορεί οι απορρίψεις οι περισσότερες –δεν με διαψεύσατε, βλέπετε- να είναι ότι δεν απέδειξε ο αλλοδαπός τους όρους διαμονής και τους όρους εργασίας. Αφού τους έχει ελέγξει η αποκεντρωμένη. Να απορρίπτονται για λόγους δημοσίας τάξεως, λόγω πλαστότητας εγγράφων, ναι, αλλά χρειάζεται διαφάνεια. Να γνωρίζει.

Δεύτερον: Διαδικασία θεσμοθέτησης της διαδικασίας ένστασης και από τις επιχειρήσεις, με δίκαιη και ταχεία αξιολόγηση.
Μεταφορά -το θέλουν αυτό, προσέξτε- περισσότερων ευθυνών στους εργοδότες. Αυτό που είπατε: Θα μένει εδώ; Τους έχουν ανάγκη, κυρία Υπουργέ.
Αυτό, όμως, προϋποθέτει ένα πράγμα, για να λυθεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα: Nα ασχοληθείτε σοβαρά ως Κυβέρνηση. Επιπλέον, ενίσχυση με προσωπικό και ενεργός ο ρόλος του Υπουργείου Εξωτερικών, με σαφείς οδηγίες και ελέγχους στις διαδικασίες των πρεσβειών. Γιατί ο κρίκος που αφορά το Υπουργείο Εξωτερικών, από τη δική μου την έρευνα -και ας μου επιτραπεί η έκφραση- είναι προβληματικός. Με ποια έννοια; Με την έννοια της καθυστέρησης. Πιθανόν να υπάρχουν και κυκλώματα που φέρνουν εργάτες. Είναι προβληματικός. Εάν κάνετε μια στατιστική, πόσες αιτήσεις έρχονται, ποιες εξετάζονται, πόσες απορρίπτονται, για ποιον λόγο απορρίπτονται, θα τη βρείτε τη λύση.
Επαναλαμβάνω, δεν μπορεί να απορρίπτονται με την αιτιολογία ότι δεν απέδειξαν τους όρους διαμονής. Είναι σοβαρό πρόβλημα. Οφείλετε, έστω και παρά πολύ αργά, να δώσετε λύση, να δώσετε ανάσα στις επιχειρήσεις τόσο του αγροτικού τομέα όσο και του δευτερογενούς τομέα.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Κι εμείς ευχαριστούμε τον κ. Κόκκαλη. Ορίστε, κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Εγώ μπορώ να σας απαντήσω μόνο για το κομμάτι, για τον κρίκο, που αφορά στο Υπουργείο Εξωτερικών. Όταν υπάρχει μία αίτηση και ένας φάκελος από την αποκεντρωμένη διοίκηση και λέει «θα πάει στην Ελασσόνα, στον τάδε επιχειρηματία» και έρχεται ο ενδιαφερόμενος και τον ρωτάς στη συνέντευξη «που θα πας;», απαντά «δεν ξέρω». Ρωτάς «σε ποιο μέρος θα πας;», απαντά «δεν ξέρω». Προφανώς δεν αποδεικνύεται ο λόγος για τον οποίο πηγαίνει.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ: Εκεί είναι το κύκλωμα, όμως.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Αυτό δεν είναι θέμα. Αυτό το κύκλωμα δεν είναι εκεί, είναι κάπου αλλού. Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι το θέμα έτσι απλό.

Η κομβικότητα της έκδοσης της θεώρησης έγκειται στο γεγονός ότι επί της ουσίας δίνει το δικαίωμα σε αυτόν που έρχεται στην Ελλάδα να μπαίνει στον χώρο Σένγκεν, που σημαίνει ότι μπορεί να βρεθεί σε άλλη χώρα του χώρου Σένγκεν. Οπότε όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει η παράμετρος της ασφάλειας, διότι οι εργοδότες προσκαλούν σε εργασία άτομα τα οποία λογικά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τα γνωρίζουν, δεν τα έχουν συναντήσει και επαφίενται στη διαμεσολάβηση τρίτων δρώντων εδώ στην Ελλάδα.

Άρα ο ρόλος των προξενείων και όσων είναι επιφορτισμένοι με την έκδοση θεωρήσεων -ιδίως στις χώρες που είναι υψηλού μεταναστευτικού κινδύνου, γιατί εκεί είναι το πρόβλημα- είναι να διασφαλίσουν ότι τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις νόμιμης και ασφαλούς μετανάστευσης προς τη χώρα μας και ότι οι ενδιαφερόμενοι δεν αποτελούν απειλή για τη δημόσια τάξη. Με τον τρόπο αυτόν τα προξενεία εξασφαλίζουν όχι μόνο τους ίδιους τους εργοδότες, αλλά την ίδια στιγμή μεριμνούν και για την ασφάλεια των λοιπών Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών, διότι η θεώρηση δίνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας σε όλο τον χώρο Σένγκεν. Όταν δε χορηγούμε τις θεωρήσεις, είμαστε υπόλογοι έναντι όλων των χωρών Σένγκεν και αυτό βεβαίως έχει σημασία και στην αξιολόγηση της χώρας μας ως μέλους του Σένγκεν.

Το κομμάτι που αφορά το Υπουργείο Εξωτερικών είναι ακριβώς να διασφαλίσει ότι αυτοί που έρχονται, είναι αυτοί που καλούνται, έρχονται για τον λόγο για τον οποίο καλούνται και πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Και εμείς ευχαριστούμε, κυρία Υπουργέ.

Newsroom Agronewsbomb