Ο χειρότερος “σύνδεσμος εκστρατείας” (το απόθεμα που παραμένει μεταξύ του τέλους μιας ελαιοκομικής περιόδου και αυτού που αρχίζει) στην Ισπανία τον 21ο αιώνα βρίσκεται στους 95.700 τόνους αποθεμάτων ελαιολάδου το 2002-2003, μια εμπορική σεζόν, που ξεκίνησε με ένα ελαφρύ απόθεμα άνω των 324.000 τόνων και στους οποίους παρήχθησαν 861.000.

Σε αυτόν τον 21ο αιώνα, ο σύνδεσμος της καμπάνιας έχει πέσει κάτω από τις 200.000 μόνο δύο φορές, εκτός από αυτήν που αναφέρθηκε παραπάνω, η οποία έχει πέσει μόνο κάτω από τις 100.000.

Το 2000-2001 τα αποθέματα ανήλθαν σε 132.600 τόνους, μια σεζόν κατά την οποία η παραγωγή ανήλθε συνολικά σε 973.700. Και η τρίτη χειρότερη σεζόν χρονολογείται από το 2014-2015, με 180.700 τόνους αποθέματος σε μια χρονιά στην οποία παρήχθησαν λίγο περισσότερα από 842 εκατομμύρια κιλά.

Ο υψηλότερος κρίκος του τρέχοντος αιώνα χρονολογείται από την σεζόν 2018-2019, με 754.850 τόνους στους οποίους έχει μείνει στα χρονικά της ιστορίας ως η καμπάνια ρεκόρ όσον αφορά την παραγωγή, με 1.793.500 και η οποία ξεκίνησε με απόθεμα 375.600. Και είναι σημαντικό ότι στη χειρότερη σοδειά στην ιστορία, το 2012-2013, κατά την οποία παρήχθησαν μόνο 618.200 τόνοι ελαιόλαδου στην Ισπανία, ο “σύνδεσμος”, που ξεκίνησε με απόθεμα 692.500 τόνων, ήταν τελικά 300.700.

Featured Image

Η εκτίμηση για την τρέχουσα ελαιοκομική περίοδο 2023-2024 αναμένεται να είναι κάτω από 200.000 τόνους, δεδομένου ότι στις 30 Ιουνίου, 415.000 τόνοι ελαιολάδου παρέμειναν στην Ισπανία για να καλύψουν το τελευταίο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένου του Αυγούστου, του κατ’ εξοχήν μήνα των εορτών και των διακοπών και στην οποία το μάρκετινγκ συνήθως πέφτει, αν και είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι ο Οκτώβριος, που ήδη ανήκει στην επόμενη εκστρατεία 2024-2025, είναι ένας μήνας μικρής σημασίας όσον αφορά την παραγωγή, επομένως η περίσσεια ελαιολάδου θα είναι πολύ δίκαιη.

Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι το πλαίσιο και οι συνθήκες παραγωγής, κατανάλωσης και τρέχουσες τιμές δεν έχουν καμία σχέση με τα πρώτα χρόνια αυτού του αιώνα και τις διαδοχικές εκστρατείες, καθώς αυτοί οι δείκτες γνώρισαν αξιοσημείωτη αλλαγή και μεγάλη πρόοδο, ειδικά παγκοσμίως, όπου Η ζήτηση για ελαιόλαδα έχει αυξηθεί ως αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής και των διαφημιστικών εκστρατειών, σύμφωνα με τον Cristóbal Gallego, υπεύθυνο για το Olive Oil στους Agro-Food Cooperatives of Andalusia, στην Oleum Xauen.

Πηγή: oleumxauen.es

Featured Image