“Tο Υπουργείο μας έχει ξεκινήσει ήδη την αντίστοιχη μελέτη η οποία, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν είναι εύκολο πόνημα, γιατί στηρίζεται μεν σε υπάρχοντα στοιχεία, αλλά απαιτεί και μια προβολή στο μέλλον και μάλιστα εν μέσω οικονομικά και πολιτικά ασταθών διεθνών συνθηκών.

Πάντως, να είστε βέβαιος ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες μας έχουν ήδη ξεκινήσει και εργάζονται πάνω σε αυτό και θα έχουμε τα συμπεράσματα σε σύντομο χρόνο. Να είστε επίσης βέβαιος ότι ναι, έχουμε αρχίσει τη συζήτηση με τους φορείς των αγροτών.

Ο Υπουργός, ο κ. Τσιάρας, συναντήθηκε τόσο με την ΕΘΕΑΣ όσο και με την Copa Cogeca με την οποία μάλιστα το κατ’ εξοχήν θέμα συζήτησης ήταν η συγκεκριμένη συμφωνία. Θα διαβουλευτούν ξανά και τώρα μάλιστα που το τελικό κείμενο θα ανακοινωθεί.

Ποια όμως είναι τα βασικά δεδομένα για να γνωρίζουμε για τη συμφωνία αυτή; Η συμφωνία θα καταργήσει τους δασμούς για πάνω από το 91% των προϊόντων που εξάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τις χώρες της Mercosur και θα μειώσει στα υπόλοιπα. Αυτό ισοδυναμεί με εξοικονόμηση έως 4 δισεκατομμυρίων ευρώ από δασμούς για τους ευρωπαίους εξαγωγείς. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι τώρα στους οίνους οι δασμοί κυμαίνονται από 20% έως 35%, στο λάδι είναι στο 10%, στα κονσερβοποιημένα ροδάκινα στο 55%. Για τα θεωρούμενα ευαίσθητα γεωργικά προϊόντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν προβλεφθεί περιορισμοί μέσω δασμολογικών πιστώσεων, όπως είναι στο βόειο, στο χοίρειο, στο πρόβειο κρέας, πουλερικά, ζάχαρη, ρύζι και αιθανόλη, προϊόντα που για τη χώρα μας δεν παρουσιάζουν μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον. Αντίθετα, σε κάποια απ’ αυτά είμαστε ελλειμματικοί και τα εισάγουμε.

Δεδομένο δεύτερο: Αναγνωρίζονται και προστατεύονται πάνω από τριακόσια ευρωπαϊκά προϊόντα προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης εκ των οποίων είκοσι είναι ελληνικά μεταξύ αυτών και η φέτα. Σε καμία προγενέστερη συμφωνία δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη. Τέλος, αυτή η συμφωνία πατάει στο πνεύμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Η συμφωνία θεμελιώνεται πάνω στη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και στον Κανονισμό για την Καταπολέμηση της Αποψίλωσης των Δασών. Θα αναφερθώ στα υπόλοιπα στη δευτερολογία μου”, τόνισε ο ΥφΑΑΤ Διονύσης Σταμενίτης στη βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Κόκκαλη για την συμφωνία Mercosur.

Αναλυτικά η συζήτηση από τα επίσημα πρακτικά της βουλής έχει ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Σας ευχαριστώ και τους δύο. Προχωρούμε στην πρώτη με αριθμό 368/13-1-2025 επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου του Βουλευτή Λάρισας της Κ.Ο. «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» κ. Βασιλείου Κόκκαλη προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα: «Σε “αχαρτογράφητα ύδατα” η ελληνική γεωργία από την Συμφωνία Ε.Ε. – χωρών της Mercosur;».

Στην επίκαιρη ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Τροφίμων κ. Διονύσιος Σταμενίτης.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, η Ευρωπαϊκή Ένωση συνάπτει εμπορικές συμφωνίες με τρίτες χώρες. Μία από αυτές είναι και η συμφωνία με τις χώρες της λατινικής Αμερικής. Οι διαπραγματεύσεις διήρκησαν είκοσι δύο με είκοσι πέντε χρόνια. Υπεγράφη στις 6 Δεκεμβρίου του 2024 και αναμένεται η ψήφιση της συμφωνίας λογικά εντός του 2025. Είναι η γνωστή συμφωνία με τις χώρες της λατινικής Αμερικής Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη, Ουρουγουάη, η Συμφωνία Mercosur.

Ήδη πολλά θεσμικά όργανα του πρωτογενούς τομέα όχι μόνο ελληνικά αλλά και ευρωπαϊκά όπως η Copa Cogeca, η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών, ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας, η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ρυζιού έχουν εκφράσει όχι απλά τις επιφυλάξεις, αλλά έχουν εκφράσει και την αντίθεσή τους με αυτή τη συμφωνία.

Ενδεικτικά αναφέρω τμήμα της επιστολής της ΕΘΕΑΣ, της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, δηλαδή, και σε εσάς. Τι αναφέρει; Ότι η συμφωνία ενδέχεται να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς η εισαγωγή φθηνότερων προϊόντων απ’ αυτές τις χώρες, τα οποία δεν πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές παραγωγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα θέσουν σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών άρα και των ελληνικών αγροτικών προϊόντων.

Επιπλέον η αφορολόγητη εισαγωγή προϊόντων όπως βόειο κρέας, πουλερικά, φρούτα, κρασί ενδέχεται να προκαλέσει περαιτέρω ζημιά στους ευρωπαίους παραγωγούς, όταν μάλιστα οι αγρότες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν ήδη επιβαρυνθεί από τις πολλαπλές κρίσεις των τελευταίων χρόνων, ενεργειακή κρίση, εφαρμογή της ΚΑΠ.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι ευρωπαϊκές συνεταιριστικές οργανώσεις όπως η Copa Cogeca, η οποία ανέφερε ότι η συμφωνία είναι οικονομικά ανισόρροπη και άδικη για το γεωργικό μοντέλο της Ευρώπης.

Ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ: Ποια είναι η επίσημη θέση της ελληνικής Κυβέρνησης γι’ αυτή τη συμφωνία; Επίσης, ποιο είναι το πλάνο το οποίο έχετε, εάν έχετε εκφράσει ενστάσεις, επιφυλάξεις και αν η θέση της Κυβέρνησης είναι προϊόν συγκεκριμένων μελετών και σχεδίου προκειμένου να προστατευτούν ελληνικά αγροτικά προϊόντα, εκτός και αν θεωρείται ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού των δικών μας προϊόντων από την εισαγωγή των προϊόντων από αυτές τις χώρες.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ (Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε συνάδελφε, ξεκινώντας θέλω να καταστήσω σαφές, και απαντώντας ουσιαστικά και στο πρώτο γραπτό σας ερώτημα, ότι η εν λόγω συμφωνία δεν είναι αμιγώς αγροτικού ενδιαφέροντος. Είναι μια ευρύτερη πολιτική και εμπορική συμφωνία που αφορά πολλούς κλάδους άρα και πολλά Υπουργεία. Επομένως, η τελική θέση της Κυβέρνησης θα αποφασιστεί σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο στον ενδεδειγμένο χρόνο.

Όπως γνωρίζετε, το τελικό κείμενο της συμφωνίας ανακοινώθηκε μόλις στις 6 Δεκεμβρίου του 2024 και αναμένεται να κατατεθεί για έγκριση στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 μετά την ολοκλήρωση του νομοτεχνικού ελέγχου. Με τα ως τώρα δεδομένα η συμφωνία αποτελεί μια κατ’ αρχάς θετική εξέλιξη μετά τις πολυετείς συζητήσεις που προηγήθηκαν, γιατί στοχεύει στο να αποτρέψει την απώλεια μιας τεράστιας αγοράς διακοσίων ογδόντα εκατομμυρίων καταναλωτών στις οποίες θα μπορούσαν να διεισδύσουν ανταγωνιστές. Τα περισσότερα κράτη-μέλη δεν έχουν εκφράσει αποκρυσταλλωμένες θέσεις, αλλά κανένα κράτος δεν έχει απορρίψει το πνεύμα της συμφωνίας. Εκφράζονται αντιρρήσεις μόνο για επιμέρους σημεία της. Στο μεταξύ η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προβεί σε μια σειρά μελετών αντίκτυπου.

Στα καθ’ ημάς τώρα, το Υπουργείο μας έχει ξεκινήσει ήδη την αντίστοιχη μελέτη η οποία, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν είναι εύκολο πόνημα, γιατί στηρίζεται μεν σε υπάρχοντα στοιχεία, αλλά απαιτεί και μια προβολή στο μέλλον και μάλιστα εν μέσω οικονομικά και πολιτικά ασταθών διεθνών συνθηκών. Πάντως, να είστε βέβαιος ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες μας έχουν ήδη ξεκινήσει και εργάζονται πάνω σε αυτό και θα έχουμε τα συμπεράσματα σε σύντομο χρόνο. Να είστε επίσης βέβαιος ότι ναι, έχουμε αρχίσει τη συζήτηση με τους φορείς των αγροτών. Ο Υπουργός, ο κ. Τσιάρας, συναντήθηκε τόσο με την ΕΘΕΑΣ όσο και με την Copa Cogeca με την οποία μάλιστα το κατ’ εξοχήν θέμα συζήτησης ήταν η συγκεκριμένη συμφωνία. Θα διαβουλευτούν ξανά και τώρα μάλιστα που το τελικό κείμενο θα ανακοινωθεί.

Featured Image

Ποια όμως είναι τα βασικά δεδομένα για να γνωρίζουμε για τη συμφωνία αυτή; Η συμφωνία θα καταργήσει τους δασμούς για πάνω από το 91% των προϊόντων που εξάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τις χώρες της Mercosur και θα μειώσει στα υπόλοιπα. Αυτό ισοδυναμεί με εξοικονόμηση έως 4 δισεκατομμυρίων ευρώ από δασμούς για τους ευρωπαίους εξαγωγείς. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι τώρα στους οίνους οι δασμοί κυμαίνονται από 20% έως 35%, στο λάδι είναι στο 10%, στα κονσερβοποιημένα ροδάκινα στο 55%. Για τα θεωρούμενα ευαίσθητα γεωργικά προϊόντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν προβλεφθεί περιορισμοί μέσω δασμολογικών πιστώσεων, όπως είναι στο βόειο, στο χοίρειο, στο πρόβειο κρέας, πουλερικά, ζάχαρη, ρύζι και αιθανόλη, προϊόντα που για τη χώρα μας δεν παρουσιάζουν μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον. Αντίθετα, σε κάποια απ’ αυτά είμαστε ελλειμματικοί και τα εισάγουμε.

Δεδομένο δεύτερο: Αναγνωρίζονται και προστατεύονται πάνω από τριακόσια ευρωπαϊκά προϊόντα προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης εκ των οποίων είκοσι είναι ελληνικά μεταξύ αυτών και η φέτα. Σε καμία προγενέστερη συμφωνία δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη. Τέλος, αυτή η συμφωνία πατάει στο πνεύμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Η συμφωνία θεμελιώνεται πάνω στη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και στον Κανονισμό για την Καταπολέμηση της Αποψίλωσης των Δασών. Θα αναφερθώ στα υπόλοιπα στη δευτερολογία μου.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Παρακαλώ, κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κρατώ αυτό το οποίο είπατε, ότι η θέση της Κυβέρνησης θα γίνει γνωστή, όπερ σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο από την Κυβέρνηση. Είστε στο στάδιο της μελέτης.

Εμείς εγκαίρως τα έχουμε πει, όπως το λέμε και τώρα, και θα καταθέσουμε προτάσεις γι’ αυτό το θέμα. Δυστυχώς, ελπίζω να μην επιβεβαιωθώ, θα πιαστούμε στον ύπνο, όπως και με την Κοινή Αγροτική Πολιτική με το στρατηγικό σχέδιο.

Είπατε ότι είστε στο στάδιο επεξεργασίας, μελέτης, διαβούλευσης με τους φορείς, ωραία. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη συμφωνία είναι η εμπορική κατ’ αρχάς το γνωρίζουμε. Θέλω να αναφέρω την επιστολή της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελληνικού Ρυζιού, κύριε Υπουργέ, η οποία λέει ότι οι ανησυχίες της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης εστιάζονται κυρίως σε θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες χώρες έχουν χαμηλότερα κόστη παραγωγής λόγω κατώτερων προδιαγραφών από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η μαζική εισαγωγή ρυζιού από αυτές τις χώρες θα οδηγήσει στη συρρίκνωση της καλλιέργειας ρυζιού στη χώρα μας, πρώτον.

Δεύτερον, συγκεκριμένες χώρες έχουν πάρει ήδη θέση, όπως η Πολωνία, όπως η Γαλλία. Βλέπετε ότι αρκετές χώρες είναι πολύ πιο μπροστά από εμάς, έχουν εγκαίρως προετοιμαστεί. Τρίτον, θα ζητήσει η ελληνική Κυβέρνηση σε επίπεδο Συμβουλίου Υπουργών, σε επίπεδο ευρωπαϊκών οργάνων, την εφαρμογή -εγκαίρως το είχαμε πει αυτό και το επαναλαμβάνουμε και σήμερα, κύριε Υπουργέ, στα Πρακτικά τα γραπτά μένουν- την εφαρμογή των κατοπτρικών ρητρών στη συμφωνία, ότι δηλαδή τα πρότυπα που ισχύουν για τη γεωργική παραγωγή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να εφαρμόζονται και στα εισαγόμενα προϊόντα απ’ αυτές τις χώρες; Διότι τα πρότυπα που εφαρμόζονται εδώ, στη χώρα μας, όπως και στην Ιταλία, όπως και στη Γαλλία, καταλαβαίνετε, κύριε Πρόεδρε, ότι ανεβάζουν το κόστος παραγωγής είτε είναι ρύζι, είτε είναι κρέας, είτε είναι φέτα. Όταν δεν ισχύουν αυτά τα πρότυπα στην Αργεντινή, στην Παραγουάη καταλαβαίνετε ότι αυτά τα προϊόντα που θα έρθουν από εκεί θα έρθουν πολύ πιο φθηνά και εκ των πραγμάτων δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τα δικά μας προϊόντα. Η εφαρμογή των κατοπτρικών ρητρών προβλέπεται σε τέτοιου είδους συμφωνίες. Έχω την εντύπωση ότι η Γαλλία το έχει ζητήσει, με επιφύλαξη. Ερωτάται η Κυβέρνηση: Θα διεκδικήσει, θα το προτείνει αυτό, στα αρμόδια όργανα;
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ (Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Αγαπητέ συνάδελφε, συνεχίζω. Κατ’ αρχάς το στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ ήταν μια καλή συμφωνία για τη χώρα μας, καθώς διατηρήσαμε, ίσως και η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ίδιο ποσό για τους Έλληνες αγρότες, 19,2 δισεκατομμύρια ευρώ, και αυτό αποτελεί μια πραγματικά προσωπική επιτυχία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Λοιπόν, νομίζω ότι στο τέλος της απάντησής μου θα έχουν απαντηθεί τα πιο πολλά σημεία, σχεδόν όλα τα σημεία της ερώτησής σας. Να συμφωνήσουμε στο εξής: Δεν επηρεάζονται τα πρότυπα ασφαλείας των τροφίμων ως προς τα υπολείμματα γεωργικών φαρμάκων και οι φυτοϋγειονομικές απαιτήσεις και απαγορεύσεις. Οι αναλύσεις και οι έλεγχοι θα εξακολουθήσουν να γίνονται με τα ίδια ακριβώς κριτήρια, οι δε εισαγωγές θα συνεχίσουν να υπόκεινται στο ίδιο εθνικό και Ενωσιακό θεσμικό πλαίσιο. Προβλέπονται δικλίδες ασφαλείας για τους παραγωγούς και τους καταναλωτές και συγκεκριμένα η αρχή της προφύλαξης, η οποία επιτρέπει να λαμβάνονται μέτρα για την προστασία της υγείας των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όταν υπάρχουν επιφυλάξεις για την ασφάλεια των εισαγόμενων προϊόντων.

Επίσης η ρήτρα διασφάλισης, η οποία ενεργοποιείται σε περίπτωση ιδιαίτερα αυξημένων εισαγωγών που προκαλούν σοβαρή ζημιά σε τομείς αγροτικής και ζωικής παραγωγής, ώστε να περιοριστεί η εισαγωγή. Προβλέπεται κονδύλι 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για πρόσθετες αποζημιώσεις παραγωγών που ενδεχομένως να πληγούν και αναμένεται σημαντική αύξηση των ευρωπαϊκών εξαγωγών σε κρασί, αλκοολούχα ποτά, γαλακτοκομικά προϊόντα.

Όσον αφορά τη χώρα μας είναι ελλειμματική στο εμπορικό ισοζύγιο με τις χώρες της Mercosur πλην της Ουρουγουάης με την οποία ο όγκος συναλλαγών δεν είναι γενικά μεγάλος. Στα κυριότερα προϊόντα εισαγωγής συγκαταλέγονται το βόειο και τα λεμόνια, ενώ στα κυριότερα εξαγωγικά προϊόντα συγκαταλέγονται τα ακτινίδια, τα κονσερβοποιημένα ροδάκινα και οι ελιές.

Θα αυξηθούν οι εισαγωγές; Πιθανότατα ναι, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα και μονοσήμαντα κακό, αφού μπορεί να σημάνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό για τα προϊόντα που έτσι κι αλλιώς εισάγουμε άρα και περισσότερες επιλογές για τον καταναλωτή και μάλιστα με διασφαλισμένη την προστασία του, όπως προανέφερα. Εξάλλου οι πρακτικές δυσκολίες, όπως η απόσταση, το κόστος μεταφοράς, συντήρησης και η ευπάθεια των προϊόντων λειτουργούν ως ένα είδος φυσικού δασμού. Δεν σημαίνει λοιπόν ότι την επομένη της συμφωνίας θα κατακλυστεί η οποιαδήποτε ελληνική αγορά από λατινοαμερικανικά προϊόντα.

Μήπως όμως παράλληλα με τις εισαγωγές θα αυξηθούν και οι εξαγωγές; Διαφαίνεται ήδη ένα ενδιαφέρον αυτών των αγορών για συμφωνίες εισαγωγής ελληνικών προϊόντων.

Έχουμε ήδη ολοκληρώσει -και το ξέρετε καλά, αφού ήσασταν στο Υπουργείο- τις διαδικασίες ανοίγματος της αγοράς στην Ουρουγουάη, τη Βραζιλία, την Αργεντινή και τη Χιλή για το ελληνικό ακτινίδιο και μάλιστα με σημαντικά, καλά αποτελέσματα για τους παραγωγούς. Επίσης, είναι σε εξέλιξη οι αντίστοιχες διαδικασίες για τα γαλακτοκομικά και τα αλιευτικά προϊόντα με την Αργεντινή. Αυτό το ενδιαφέρον μπορεί να τονωθεί από τη διευκόλυνση των διαδικασιών και την κατάργηση των δασμών. Μπορεί, μάλιστα, να διαφανούν και νέες ευκαιρίες, νέες κατευθύνσεις για τους παραγωγούς μας.

Δεν είναι, λοιπόν, ανεδαφικό να ευελπιστούμε ότι ένα τέτοιο άνοιγμα αγορών, η δημιουργία της μεγαλύτερης ζώνης ελεύθερου εμπορίου στην αγορά θα αποβεί αμοιβαίως επωφελής για τους παραγωγούς και τους καταναλωτές και των δύο πλευρών. Ωστόσο, να τονίσω ότι δεν προσπερνούμε τίποτα. Είναι μια συμφωνία που φιλοδοξεί να καταστήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρώπη ισχυρότερη στην παγκόσμια σκηνή με το άνοιγμα σε μια κρίσιμη αγορά 280 εκατομμυρίων καταναλωτών στη Λατινική Αμερική, αλλά η τελική μας εικόνα γι’ αυτή τη συμφωνία θα διαμορφωθεί μετά τα συμπεράσματα των διεξαγόμενων μελετών και προφανώς με τις συζητήσεις που θα κάνουμε και στη Βουλή και στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και με τους φορείς αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άρα η θέση μας θα διαμορφωθεί τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ενωσιακό μετά από τις συζητήσεις που θα κάνουμε. Και φυσικά, φορέας της οριστικής μας θέσης για την Ελλάδα θα είναι η Κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Γεωργαντάς): Σας ευχαριστώ και τους δύο.

Newsroom Agronewsbomb

Featured Image