Ο «σκύλος ρομπότ», ο βοσκός του μέλλοντος. Ακέφαλο, με τέσσερα πόδια, σκούρο πράσινο και ένα σύνθετο εσωτερικό γεμάτο καλώδια και συνδέσεις.
Είναι ο «ρομποτικός σκύλος», που δεν έχει ακόμη κατονομαστεί, από την Ομάδα Ρομποτικής του Πανεπιστημίου της Λεόν που μπορεί να γίνει βοσκός στο μέλλον, αν και δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τους σκύλους μάστιφ ή καρέ.
Στο πλαίσιο του Διεθνούς Σεμιναρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικής για Αειφόρα Γεωργικά Συστήματα (SAIRSAS 2023), ο σκύλος-ρομπότ είχε την πρώτη του επαφή με την κτηνοτροφία, ποιμνώντας για λίγο ένα μικρό κοπάδι προβάτων από την Πειραματική Φάρμα που το Πανεπιστήμιο Ο León έχει στο Villaquilambre.
Τα πρόβατα, αλλά και οι αγελάδες, τρόμαξαν μόλις είδαν το ρομπότ να τρέχει, το οποίο, για συνηθίσει, πρέπει να περάσει περισσότερο χρόνο με τα ζώα ώστε κι αυτά με τη σειρά τους να συνηθίσουν τη σιλουέτα του και τον τρόπο κίνησής του.
Το GPS μπορεί να σας μετατρέψει σε Οδηγό
Σύμφωνα με τον Francisco Javier Rodríguez Lera, ερευνητή στο ULE Robotics Group, είναι «ένα τετράποδο ρομπότ, με GPS που επιτρέπει στο ρομπότ να σταλεί σε ορισμένα μέρη ως οδηγός, για παράδειγμα, από δορυφορικές εικόνες που μπορεί να σταλεί μέσω μιας στεριάς ή άλλο χρησιμοποιώντας συντεταγμένες που του μεταβιβάζονται μέσω μιας εφαρμογής και το ρομπότ ακολουθεί αυτά τα σημεία και βοηθά τον βοσκό να καθοδηγήσει και έτσι να βελτιώσει τη διαχείριση των ζώων του.»
Η επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο του León Farm είναι μια πρώτη «προσέγγιση με στόχο το ρομπότ να βοηθά τον βοσκό στα καθήκοντά του, με τα σκυλιά του ή από απόσταση, ώστε με τις νέες τεχνολογίες να βελτιώσει τον τρόπο ζωής του». Ο σκύλος ρομπότ είναι επίσης εξοπλισμένος με κάμερες που θα επέτρεπαν στον αγρότη να βλέπει πώς είναι τα ζώα του ανά πάσα στιγμή. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για μια πρωτοτυπία που δεν χρησιμοποιείται, αλλά στο μέλλον μπορεί να γίνει σημαντικό εργαλείο στην κτηνοτροφία.
Ρομπότ σκύλος
Ο κόσμος της ρομποτικής και της μηχανικής έχει προσεγγίσει το πεδίο αυτές τις μέρες και αυτό, σύμφωνα με τη María Teresa Carbajo, κοσμήτορα της Κτηνιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο του León, είναι σημαντικό γιατί «οι μηχανικοί μπορούν να δημιουργήσουν εργαλεία για να κάνουν τη ζωή και την εργασία πιο εύκολη. Από τους κτηνοτρόφους στον αγρό, η τεχνολογία στοχεύει στο να επιτρέψει στον κτηνοτρόφο να έχει περισσότερο χρόνο για τον εαυτό του», με αυτές τις τεχνολογίες μπορεί να έχει τα πάντα ελεγχόμενα χωρίς να χρειάζεται να είναι παρόν, επειδή η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στη συλλογή δεδομένων χωρίς να χρειάζεται να είναι εκεί 24 ώρες μια μέρα, 365 μέρες το χρόνο».
Οι σχεδόν τριάντα συμμετέχοντες στο σεμινάριο πέρασαν ένα πρωί συνοδεύοντας τον σκύλο-ρομπότ στην Πειραματική Φάρμα του Πανεπιστημίου του León, η οποία, σύμφωνα με τον Carbajo, είναι επίσης μια φάρμα παραγωγής. Είναι «ένα σημαντικό εργαλείο για την εκπαίδευση των αποφοίτων Κτηνιατρικής και υποστηρίζει και άλλα πτυχία όπως η Σχολή Γεωπονικών Μηχανικών».Ρομπότ σκύλος
Εκπαιδευτικό Αγρόκτημα
Οι εγκαταστάσεις παράγουν βόειο κρέας, πρόβατα και χοίρους. Είναι μια «φάρμα διδασκαλίας, αλλά υποστηρίζει επίσης την έρευνα από καθηγητές, πάντα υπό τον έλεγχο της Επιτροπής Δεοντολογίας του ULE» και, ταυτόχρονα, είναι μια φάρμα. , αφού η παραγωγή των ζώων πωλείται και χρηματοδοτεί τα έξοδα της φάρμας, η οποία έχει ένα σημαντικό ποσό που επιδιώκει να εξισορροπηθεί, αν και μερικές φορές λόγω της υψηλής τιμής των πρώτων υλών καταλήγει να έχει κάποιο κόστος για το πανεπιστήμιο».
Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη
Για τρεις ημέρες, το σεμινάριο πρόσφερε βασικές διαλέξεις από ειδικούς στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής που εφαρμόζεται στη γεωργία, όπως ο Aamir Ahmad, συντονιστής της ομάδας Flight Perception and Robotics (FRPG) στο Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης, Beatriz Remeseiro (Πανεπιστήμιο της Oviedo), Luis Emmi, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Field and Services Robotics Group, στο Centre for Automation and Robotics (UPM-CSIC), στη Μαδρίτη, Γεώργιος Ουζούνης, επικεφαλής Μηχανικής ML στο AtlasAI, Jose Miguel Guerrero Hernandez και Pablo Bustos, καθηγητές στα πανεπιστήμια Rey Juan Carlos και Extremadura.
Όπως εξηγεί ο Francisco Rodríguez, έχουν ακούσει από καθηγητές που έχουν εκτοξεύσει drones στην Αφρική για να ερευνήσουν σε άγριες περιοχές και επίσης «αυτόνομα οχήματα σε καλλιεργούμενη γη που μας επιτρέπουν να αφαιρούμε τα ζιζάνια με λέιζερ». Όλα αυτά συμπληρώνονται από δασκάλους που έχουν «βιομηχανική, μεταβιβαστική εμπειρία, που είναι μία από τις ιδέες: να μεταμορφώσουμε αυτό που κάνουμε για να φτάσουμε στο τελικό κοινό».
Πηγή: agronewscastillayleon.com