You are currently viewing «Νέες αυξήσεις και καμία ελάφρυνση για τους καταναλωτές ρεύματος»

«Νέες αυξήσεις και καμία ελάφρυνση για τους καταναλωτές ρεύματος»

Ερώτηση για τις νέες αυξήσεις που θα δουν οι οικιακοί καταναλωτές και οι μικρές επιχειρήσεις από 1η Σεπτεμβρίου στους ήδη «καυτούς» λογαριασμούς ρεύματος καταθέτουν οι έντεκα (11) Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (ΚΟ) της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Βουλευτού Φλώρινας και Γραμματέα της ΚΟ, Πέτης Πέρκα.

Αυτήν τη φορά πρόκειται για αυξήσεις που θα ξεπεράσουν το 60% στα τέλη χρήσης συστήματος (χρεώσεις ΑΔΜΗΕ) από την 1η Σεπτεμβρίου, για να καλύψουν τις επενδυτικές δαπάνες του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής που βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία και τη μετέωρη έως σήμερα διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς επισημαίνει ότι τα οφέλη των ηλεκτρικών διασυνδέσεων δεν έχουν «περάσει» στους καταναλωτές ρεύματος όταν, η ολοκλήρωσή τους, στη θεωρία τουλάχιστον, θα έπρεπε να οδηγεί σε μείωση των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που σε μεγάλο βαθμό καλύπτουν το αυξημένο κόστος ηλεκτροπαραγωγής στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Συγκεκριμένα από τη λειτουργία της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής αναμένεται μία μείωση των ΥΚΩ τάξης των 300 έως 400 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Για όλους τους παραπάνω λόγους οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς ζητούν να μάθουν: εάν ισχύει ότι οι αυξήσεις που θα εφαρμοστούν από 1η Σεπτεμβρίου στα τέλη χρήσης συστήματος θα ξεπεράσουν το 60%, γιατί δεν προχωρά η μείωση των χρεώσεων ΥΚΩ παράλληλα με την ολοκλήρωση των διασυνδέσεων και ειδικότερα με τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, ποια είναι η γνώμη της ΡΑΑΕΥ για τη μεγάλη αυτή αύξηση στα τέλη χρήσης του συστήματος, πώς θα επιμεριστούν στα έτη 2025 και 2026, ποια η γνώμη της ΡΑΑΕΥ για τη μείωση των ΥΚΩ, πότε θα προχωρήσουν και πόσο θα μειωθούν μετά τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, πώς θα διασφαλίσει ο ΑΔΜΗΕ ότι οι Έλληνες καταναλωτές, αλλά και ο κρατικός προϋπολογισμός μετά την σχετική τροπολογία, δεν θα επιβαρυνθούν περαιτέρω από τη διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου που φαίνεται να αντιμετωπίζει ακόμη σοβαρά προβλήματα, καθώς και εάν ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει να προχωρήσει σε παύση πληρωμών προς τη Nexans που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου.