Το Dakar Rally του 2025 δεν έφερε μόνο την νίκη στην Toyota, αλλά και μια δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη για τους Henk Lategan – Brett Cummings του TOYOTA GAZOO Racing. Το πλήρωμα #211 του GR Hilux EVO ήταν επικεφαλής συνολικά τον αγώνα για 9 στάδια, αλλά τελικά έχασε από τους Yazeed Al Rajhi και Timo Gottschalk με το Toyota Hilux για μόλις 3 λεπτά και 57 δευτερόλεπτα μετά από δύο εβδομάδες εξαντλητικής αγωνιστικής προσπάθειας στο επιβλητικό τοπίο της Σαουδικής Αραβίας.

Για τον Σαουδάραβα Al Rajhi, ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα, το να κερδίσει δηλαδή το Dakar Rally στην έδρα του και ο κάτοικος του Riyadh τώρα είναι επικεφαλής στη βαθμολογία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid 2025 (W2RC), καθώς το Dakar Rally είναι ο 1ος γύρος αυτού. Συγκεκριμένα, ο Al Rajhi έχει 70 βαθμούς στο W2RC, με τον πλησιέστερο αντίπαλό του, τον Henk Lategan, να ακολουθεί με 55 βαθμούς. Η Toyota οδηγεί στη βαθμολογία κατασκευαστών του W2RC μετά τον εναρκτήριο γύρο, με 34 βαθμούς διαφορά από την ομάδα που ακολουθεί στη δεύτερη θέση.

Οι Lategan – Cummings (GR Hilux EVO #211) δεν έκρυψαν τις φιλοδοξίες τους για την νίκη όταν κέρδισαν τον Πρόλογο για το Dakar Rally, προτού πάρουν το γενικό προβάδισμα του αγώνα στο δεύτερο στάδιο. Διατήρησαν το προβάδισμα για οκτώ συνεχόμενα στάδια, πριν χάσουν την πρωτοπορία από τον Al Rajhi για ένα στάδιο. Το πλήρωμα από την Νότια Αφρική ανέκτησε το προβάδισμα στην επόμενη φάση, αλλά αυτό τους έφερε σε μειονεκτική θέση όσον αφορά τη θέση του δρόμου για την προτελευταία και αποφασιστική φάση. Στο τέλος, αρκέστηκαν στη δεύτερη θέση, δίνοντας στην Toyota έναν πολυπόθητο τερματισμό 1-2 στο πιο σκληρό αγώνα Rally-Raid στον κόσμο.

Ο Seth Quintero και ο Γερμανός συνοδηγός του Dennis Zenz (GR Hilux EVO #204) είχαν έναν σταθερό αγώνα και ξεπέρασαν διάφορες προκλήσεις και κλαταρίσματα ελαστικών για να φέρουν τελικά το GR Hilux EVO στην 9η θέση. Ωστόσο, ο Καλιφορνέζος οδηγός φεύγει από το Dakar Rally με τερματισμό στο Top 10, δύο νίκες σε ισάρριθμα στάδια, καθώς και 28 βαθμούς στο W2RC.

Ο Lucas Moraes και ο συνοδηγός Armand Monleon (GR Hilux EVO #203) ξεκίνησαν την περιπέτειά τους στο Dakar 2025 σε καλή φόρμα, πιέζοντας για το προβάδισμα στα πρώτα στάδια του ράλι. Ωστόσο, ένα τεχνικό πρόβλημα με ένα από τα αμορτισέρ τους κόστισε σημαντικό χρόνο, ενώ μια χρονική ποινή τους έβγαλε εκτός μάχης. Με δύο νίκες σε στάδια στο ενεργητικό τους, τερμάτισαν στην 15η θέση της γενικής κατάταξης.

Ο τελευταίος που τερμάτισε για το TGR ήταν ο νεαρός Νοτιοαφρικανός, Saood Variawa, και ο Γάλλος συνοδηγός του Francois Cazalet (GR Hilux EVO #218). Ο Variawa έγινε ο νεότερος νικητής σταδίου στην Ultimate Class όταν κέρδισε το Stage 3 της διοργάνωσης, αλλά μια σύγκρουση στο Stage 2, καθώς και ένα τεχνικό ζήτημα αργότερα στη διοργάνωση, του στοίχισε ακριβά. Κατατάχθηκε στην 29η θέση.

Featured Image

Δύο πληρώματα του TGR δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν το Dakar 2025. Ο πρώτος που αποσύρθηκε ήταν το δίδυμο βετεράνων Giniel de Villiers και Dirk von Zitzewitz, οι οποίοι έπρεπε να σταματήσουν να αγωνίζονται μετά το Stage 6, όταν ο Von Zitzewitz παρουσίασε ακραίο πόνο στον αυχένα. Εξετάστηκε από το ιατρικό προσωπικό και κρίθηκε ακατάλληλος να συνεχίσει. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή ήταν η πρώτη εγκατάλειψη από το Dakar για τον De Villiers σε μια καριέρα που μετράει 22 εκκινήσεις στον διάσημο αγώνα

Συνολικά, η Toyota κέρδισε 8 στάδια από τα 12 συνολικά, καθώς και τον Πρόλογο στην Bisha. Η Toyota κατέλαβε επίσης τέσσερις θέσεις στο συνολικό Top 10 στον τερματισμό, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης και της δεύτερης θέσης. Αυτή ήταν μια επίδειξη ισχύος από τη μάρκα, υπογραμμίζοντας την ποιότητα, την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία για τα οποία φημίζεται το Toyota Hilux. Η ομάδα θα συνεχίσει να βελτιώνει το αυτοκίνητο, ως μέρος της ηθικής δέσμευσης της Toyota να δημιουργεί ολοένα καλύτερα αυτοκίνητα όχι μόνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και για τους πελάτες της.

Δηλώσεις

Henk Lategan: «Ήταν ένας γλυκόπικρος αγώνα για εμάς. Ολοκληρώσαμε όλη αυτή τη διαδρομή, κάναμε δύο εβδομάδες αγώνα χιλιάδων χιλιομέτρων, τελειώναμε αργά τα βράδια, ξεκινάγαμε νωρίς το πρωί… Και μετά να χάσουμε την νίκη για τέσσερα λεπτά! Το βάθρο είναι φανταστικό. Είναι το πρώτο μας επίτευγμα και είμαστε περήφανοι για αυτό που κάναμε. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε, θα συνεχίσουμε να πιέζουμε φέτος, θα βελτιώσουμε κι άλλο το αυτοκίνητο, θα βελτιωθούμε και εμείς, θα αποκτήσουμε περισσότερη εμπειρία και θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί την επόμενη χρονιά.»

Andrea Carlucci, TGR Team Principal: «Νομίζω ότι ήταν ένας υπέροχος αγώνας, πρώτα απ’ όλα, ίσως είναι το καλύτερο Dakar που έχω δει από τότε που ο αγώνας γίνεται στη Σαουδική Αραβία. Φυσικά, για την Toyota οι δύο πρώτες θέσεις είναι απλά ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα και το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ότι είναι νικητής. Συγχαρητήρια στα πληρώματα, θα έλεγα ότι τα κατάφεραν εξαιρετικά παλεύοντας σκληρά μέχρι το τέλος. Αυτό είναι το πνεύμα των αγώνων αυτοκινήτου και νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε τίποτα παραπάνω.»