Για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των λιπαντικών που χρησιμοποιούν μεταξύ των άλλων και οι αγρότες στη χώρα μας, μιλά στο Agronewsbomb η κα Έλενα Καρίμποβα, υπεύθυνη πωλήσεων της OILGAS Intermachinery. Παράλληλα, δίνει συμβουλές στους παραγωγούς για μείωση του κόστους.
Ερ.: Γεια σου Έλενα! Έμαθα για εσάς από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου προωθήσατε με επιτυχία τα λάδια της Gazpromneft. Ωστόσο, αυτά τα προϊόντα έχουν εξαφανιστεί από την αγορά πρόσφατα. Μπορείτε να μου πείτε τι έγινε με την Gazpromneft και τι είναι η OILGAS, η νέα μάρκα στην αγορά;
Απ.: Χαίρετε. Ναι, σωστά παρατηρήσατε ότι τα προϊόντα της Gazpromneft δεν είναι διαθέσιμα προσωρινά στην αγορά. Αυτό οφείλεται στα γεγονότα στην Ουκρανία που οδήγησαν στην επιβολή κυρώσεων στην Gazprom. Ως αποτέλεσμα, έπρεπε να πουλήσουμε το εργοστάσιο στην Ιταλία, το οποίο είναι πλέον ιδιόκτητο και δεν έχει νομική σχέση με τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία της Gazprom. Ωστόσο, η ομάδα των διευθυντών μας, σε συνεργασία με τους νέους ιδιοκτήτες, αποφάσισε να μην σταματήσει εκεί και να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής. Χρησιμοποιώντας δοκιμασμένες τεχνολογίες στο πρώην ιταλικό εργοστάσιο, δημιουργήσαμε μια νέα μάρκα, την OILGAS. Αυτή η μάρκα επικεντρώνεται στην παροχή λιπαντικών υψηλής ποιότητας στους πελάτες μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μας πήρε λίγο χρόνο για να αναδιαρθρώσουμε τις ευρωπαϊκές μας επιχειρήσεις, αλλά τώρα είμαστε έτοιμοι να προμηθεύσουμε ξανά προϊόντα στους πελάτες μας, διατηρώντας την ίδια ποιότητα και προσφέροντας πιο ευνοϊκούς όρους.
Ερ.: Αυτό ακούγεται ως ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Ποια συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες προσφέρει η OILGAS για αγροτικά μηχανήματα στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Απ.: Ναι, αυτό είναι όντως ένα σημαντικό βήμα για εμάς. Η OILGAS ειδικεύεται στην κατασκευή και προμήθεια μιας μεγάλης γκάμας λιπαντικών που είναι απαραίτητα για τα γεωργικά μηχανήματα. Αυτή η γκάμα περιλαμβάνει λάδια για κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, υδραυλικά συστήματα, καθώς και γράσα και υγρά για γεωργικά μηχανήματα και εξοπλισμό. Στόχος μας είναι να παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας και να διασφαλίζουμε αξιόπιστη λίπανση για όλους τους τύπους γεωργικών εργασιών. Στο εγγύς μέλλον, σχεδιάζουμε να εισαγάγουμε μια εντελώς νέα σειρά προϊόντων για τους αγρότες, βιοδιασπώμενα λιπαντικά με βάση το PAO, τα οποία είναι απαραίτητα για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων.
Ερ.: Ακούγεται εξαιρετικά ενδιαφέρον. Και μια τελευταία ερώτηση: Ποια είναι τα σχέδια της OILGAS για το μέλλον όσον αφορά στην ανάπτυξη της αγοράς λιπαντικών στην ΕΕ και την Ελλάδα;
Απ.: Τα σχέδιά μας για το μέλλον περιλαμβάνουν περαιτέρω ενίσχυση της θέσης μας στην αγορά λιπαντικών στην ΕΕ. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα προϊόντα μας, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των αγροτικών επιχειρήσεων. Εργαζόμαστε επίσης ενεργά για την επέκταση του δικτύου διανομής μας και την ενίσχυση των συνεργασιών μας. Στόχος μας είναι να παρέχουμε αξιόπιστες λύσεις για τη γεωργία και να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην επιδίωξη της επιτυχίας τους. Πιστεύουμε στο μέλλον της αγροτικής βιομηχανίας και ελπίζουμε ότι τα προϊόντα μας θα εκτιμηθούν από τα εργατικά άτομα που προσπαθούν καθημερινά να παρέχουν βασικά προϊόντα σε όλους.
Ερ.: Προσπαθώ να καταλάβω την τιμολόγηση των λιπαντικών στην Ελλάδα. Πώς μπορεί ένας απλός αγρότης να αγοράζει λάδι σε ανταγωνιστικές τιμές;
Απ.: Η ελληνική αγορά έχει εκατοντάδες brands, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επιλογή των καταναλωτών. Αρχικά, θα ήθελα να προσφέρω συμβουλές για την επιλογή προϊόντων υψηλής ποιότητας και στη συνέχεια να αντιμετωπίσω ζητήματα τιμολόγησης. Για όσους δεν θέλουν να εμβαθύνουν σε τεχνικές προδιαγραφές ή να συγκρίνουν χημικές αναλύσεις διαφορετικών προϊόντων, η επιλογή γνωστών εμπορικών σημάτων μπορεί να είναι μια απλή προσέγγιση. Συνιστάται να επιλέξετε έναν κατασκευαστή με δική του πηγή πρώτων υλών, όπως μια εταιρεία πετρελαίου. Αυτό εξασφαλίζει σταθερή ποιότητα του βασικού λαδιού που χρησιμοποιείται στα λιπαντικά τους. Οι μεγάλες μάρκες εκτιμούν τη φήμη τους και δίνουν προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη ποιότητα έναντι του βραχυπρόθεσμου κέρδους.
Ερ.: Μπορείτε να αναφέρετε μερικούς τέτοιους κατασκευαστές;
Απ.: Στον τομέα μας παρακολουθούμε στενά τους ανταγωνιστές και έχω παρατηρήσει αρκετές εταιρείες με εξαιρετικά προϊόντα. Δεν θα τα αναφέρω όλα, αλλά, για παράδειγμα, μπορώ να προτείνω μάρκες όπως η Shell, η Texaco, η Mobil, η Lukoil και η Total.
Ερ.: Τι γίνεται με τα λιγότερο γνωστά προϊόντα που είναι συχνά πιο προσιτά;
Απ.: Δεν έχω επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις παραγωγής τους ούτε έχω δει χημικές αναλύσεις. Γνωρίζω ότι οι εταιρείες χονδρικής συχνά δημιουργούν τα δικά τους εμπορικά σήματα μέσω παραγγελιών κατασκευής, απαιτώντας συχνά χαμηλότερες τιμές από τους κατασκευαστές για ανταγωνιστικότητα στην αγορά.
Ερ.: Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε αυτό που αφορά τον καθένα και αυτό είναι φυσικά το τίμημα. Τι συνθέτει το κόστος των λιπαντικών και πως μπορεί κανείς να πάρει την καλύτερη τιμή για την καλύτερη ποιότητα;
Απ.: Μάλιστα, αν πάρουμε ένα παρόμοιο προϊόν, η εργοστασιακή τιμή θα είναι περίπου η ίδια για κάθε κατασκευαστή. Μια σημαντική σήμανση στο προϊόν εμφανίζεται αφού φύγει από το εργοστάσιο. Ένα από τα κύρια έξοδα που επιβαρύνουν τον τελικό καταναλωτή είναι τα έξοδα μεταφοράς. Η διεθνής αποστολή, η αποθήκευση, το λειτουργικό κόστος και η παράδοση από πόρτα σε πόρτα αυξάνουν σημαντικά το κόστος του προϊόντος. Μια άλλη σημαντική πτυχή είναι το ενδιάμεσο δίκτυο. Κάθε εταιρεία έχει τη στρατηγική διανομής της, η οποία συνήθως περιλαμβάνει ένα δίκτυο διαμεσολαβητών σε διαφορετικές περιοχές. Αυτό φέρνει το προϊόν πιο κοντά στον καταναλωτή, αλλά οι εταιρείες χονδρικής συχνά προσθέτουν ένα 40%, και μερικές φορές ακόμη περισσότερο.
Ερ.: Ναι, αυτή είναι μια σημαντική αύξηση του κόστους. Τι λύση βρήκατε; Άλλωστε, τα προϊόντα OILGAS προσφέρονται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές και συχνά ξεπερνούν σε ποιότητα τα γνωστά αντίστοιχα. Πώς το πετυχαίνετε αυτό;
Απ.: Πρώτα και κύρια, προσδιορίσαμε τους αγρότες ως ξεχωριστή κατηγορία πελατών. Καταλαβαίνουμε ότι χρησιμοποιούν λάδι για τα μηχανήματά τους και φυσικά το συμπεριλαμβάνουν στο κόστος παραγωγής τους. Έτσι, θέσαμε ως καθήκον να βρούμε τρόπους μείωσης των τιμών. Τα έξοδα εφοδιαστικής παραμένουν αμετάβλητα και δεν μπορούν να τροποποιηθούν. Ωστόσο, αποφασίσαμε να εξαλείψουμε τις εταιρείες χονδρικής από την αλυσίδα εφοδιασμού, οι οποίες προσθέτουν ένα 40% που ανέφερα προηγουμένως. Για να παρακάμψουμε τους μεσάζοντες χονδρικής, έπρεπε να οργανώσουμε μόνοι μας την απευθείας παράδοση από το εργοστάσιο στις περιοχές. Επί του παρόντος, εργαζόμαστε πάνω σε αυτό και είμαι βεβαία ότι το έργο μας για την άμεση παράδοση θα είναι λειτουργικό στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το κόστος που σχετίζεται με αυτό το μοντέλο παράδοσης είναι σημαντικά χαμηλότερο από αυτά που χρεώνουν οι μεσάζοντες, επιτρέποντάς μας να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές.
Ερ.: Αυτή είναι πράγματι μια αντισυμβατική λύση και θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής. Ελπίζω επίσης ότι οι αγρότες, που έχουν ήδη πολλά έξοδα, μπορούν να επωφεληθούν από την προσέγγισή σας.
Απ.: Ναι, ελπίζουμε και σε αυτό και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να εξασφαλίσουμε ότι κάθε αγρότης σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας μπορεί να αποκτήσει το προϊόν σε πολύ πιο ευνοϊκή τιμή.
Ερ.: Ευχαριστώ, Έλενα, για αυτήν την άκρως κατατοπιστική συνέντευξη.
Απ.: Σας ευχαριστώ πολύ και εκτιμώ την ευκαιρία να συζητήσουμε αυτό το θέμα.
Newsroom Agronewsbomb