Στη βουλή κλήθηκε να απαντήσει ο αρμόδιος Υπουργός Εξωτερικών για το μείζον ζήτημα της έλλειψης αλιεργατών που κρατά «δεμένα» τα αλιευτικά και τους αλιείς χωρίς εισόδημα. Ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος προχώρησε σε Επίκαιρη Ερώτηση για το θέμα καλώντας τον Υπουργό να παρέμβει χωρίς άλλη καθυστέρηση και να δώσει τη βέλτιστη δυνατή λύση στο πρόβλημα στελέχωσης των αλιευτικών σκαφών με αλιεργάτες προκειμένου οι αλιείς να μπορέσουν να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους. Η Επίκαιρη Ερώτηση αναμένεται να συζητηθεί εντός των επόμενων ημερών.

«Οι αλιείς του Βόλου που για μήνες παρέμειναν χωρίς εισόδημα εξαιτίας των πλημμυρών, σήμερα δεν μπορούν να βγάλουν τα καΐκια τους για δουλειά γιατί δεν έχουν πληρώματα», ανέφερε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Όπως επεσήμανε, στο νόμο 4251/2014 ορίζεται το θεσμικό πλαίσιο και η επί μέρους διαδικασία που θα πρέπει να τηρηθεί για την μετάκληση αλιεργατών τρίτων χωρών προκειμένου να εργαστούν σε αλιευτικά σκάφη (γρι – γρι) της χώρας. Όσον αφορά τους Αιγυπτίους Αλιεργάτες, που αποτελούν και τα συνήθη πληρώματα για τα ελληνικά καΐκια, για την παροχή εργασίας σε αλιευτικά τα τελευταία χρόνια έχουν διαμορφωθεί δύο κατηγορίες Αιγυπτίων Αλιεργατών. Οι αλιεργάτες που εισέρχονται με την διαδικασία της μετάκλησης: σύνταξη φακέλου για κάθε ένα εργαζόμενο στην οικεία περιφέρεια του σκάφους στο οποίο πρόκειται να εργαστεί, ατομική σύμβαση εργασίας υπογεγραμμένη από τον εργοδότη, πληρωμή παραβόλου, εγκριτική απόφαση της περιφέρειας, αποστολή αυτού στο Προξενείο στο Κάιρο, όπου προσκαλείται ο εργαζόμενος, υπογράφει και αυτός την σύμβαση και παίρνει visa για την Ελλάδα με ισχύ έως το πέρας της σύμβασης, και οι αλιεργάτες οι οποίοι έχουν άδεια παραμονής σε ισχύ και η οποία συνήθως ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ανέφερε: «Τη φετινή (όπως και την περσινή) αλιευτική περίοδο παρατηρείται εξαιρετική καθυστέρηση και κωλυσιεργία εκ μέρους των αρμόδιων αρχών για την έκδοση θεωρήσεως εισόδου σε αλιεργάτες της Αιγύπτου. Σχεδόν 100 αλιευτικά σκάφη πανελλαδικά παραμένουν σήμερα καθηλωμένα στα λιμάνια με τους εκπροσώπους του κλάδου να κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για την οικονομική τους επιβίωση. Ειδικά όσον αφορά τους αλιείς της Μαγνησίας, οι πρωτοφανείς πλημμύρες του Σεπτεμβρίου έπληξαν σημαντικά το εισόδημά τους, με αποτέλεσμα σήμερα να παλεύουν κυριολεκτικά να κρατήσουν τις δραστηριότητές τους ζωντανές».

Ο βουλευτής τόνισε ότι αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Βόλου βρίσκονται ακινητοποιημένα 10 αλιευτικά κάτι που σημαίνει ότι χάνεται τζίρος εκατομμυρίων.

Δεν υπάρχει καθυστέρηση λέει ο Γεραπετρίτης

Featured Image

Από την πλευρά του ο υπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε σε συμφωνία που ετοιμάζεται με τις Ινδίες, μετά από αυτή με δυο ακόμα χώρες, σημειώνοντας ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού θα βοηθήσει την κατάσταση με προσέλκυση εργατών.

Δήλωσε πως “δεν υπάρχει καθυστέρηση στις διαδικασίες” και πως “το 2023 υποβλήθηκαν από την Αίγυπτο 1.495 αιτήσεις από τις οποίες ολοκληρώθηκαν 1.373”, ενώ “το 2024 μέχρι σήμερα έχουν γίνει 875 αιτήσεις με μόλις 85 απορρίψεις”.

“Παρά ταύτα θέλουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση”, κατέληξε ο υπουργός.

Newsroom Agronewsbomb

Featured Image