Με… κόφτες προχωρά το Μέτρο 23 για τις αποζημιώσεις ξηρασίας η κυβέρνηση, όπως προκύπτει και από σχετική απόφαση που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια.
Συγκεκριμένα, από την απόφαση προκύπτουν κωλύματα σε όσους έχουν πάρει ήδη αποζημιώσεις ή αρωγή. Παράλληλα, σημειώνεται ότι: “Η στήριξη θα λάβει τη μορφή εφάπαξ, κατ’ αποκοπή ποσού, που πρέπει να καταβληθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 42.000€ ανά δικαιούχο. Οι αιτήσεις στήριξης θα πρέπει να έχουν εγκριθεί από την αρμόδια αρχή έως τις 30 Ιουνίου 2025“.
Όπως αναφέρει η σχετική απόφαση, που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια: “λαμβάνοντας υπόψη ότι επίκειται η τροποποίηση του ΠΑΑ 2014-2022 έτσι ώστε να συμπεριληφθεί το νέο Μ23 σχετικά με την ενίσχυση ρευστότητας αυτών που επλήγησαν περισσότερο από φυσικές καταστροφές από την 1η Ιανουαρίου 2024 και έπειτα, καθώς επίσης και των στοιχείων που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο τεχνικό δελτίο του Μέτρου για την έγκριση του από τις υπηρεσίες της ΕΕ, αλλά και για την αποτελεσματική και έγκαιρη υλοποίησή του απαιτείται η παροχή συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης στην ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ, όσον αφορά:
– στην καταγραφή και επεξεργασία στοιχείων που θα αναδείξουν και αιτιολογήσουν τους τομείς οι οποίοι έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές την προαναφερόμενη περίοδο,
– σε στοιχεία για την αιτιολόγηση τιμών ενίσχυσης ανά κατηγορία δικαιούχων,
– στον τρόπο επιβεβαίωσης των κριτηρίων επιλεξιμότητας του Μέτρου,
– στον τρόπο διασφάλισης της μη υπεραντιστάθμισης των ενισχύσεων λαμβάνοντας υπόψη τη στήριξη που χορηγείται στο πλαίσιο άλλων εθνικών (αποζημιώσεις ΕΛΓΑ, εθνική αρωγή, κ.λπ.) ή ενωσιακών μέσων στήριξης (αποθεματικό κρίσης, κ.λπ.) ή ιδιωτικών καθεστώτων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, έτσι ώστε να μην υπάρξει υπεραντιστάθμιση ή διπλή χρηματοδότηση,
– στην υποβοήθηση κατάρτισης του εφαρμοστικού πλαισίου του μέτρου και παρακολούθησης των διαδικασιών έως και την έγκριση/πληρωμή των δικαιούχων.
Τα σχετικά στοιχεία που θα ληφθούν υπόψη για την συμβουλευτική / τεχνική υποστήριξη αναφέρονται στον καν. (ΕΕ) 2024/3242 και είναι τα ακόλουθα:
• Θα πρέπει να υπάρχει επίσημη αναγνώριση, από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές του Κράτους Μέλους ότι επήλθε φυσική καταστροφή, από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά.
Στο πλαίσιο του μέτρου περιλαμβάνονται και τα μέτρα που εγκρίθηκαν σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 2016/20313 για την εξάλειψη ή τον περιορισμό ασθένειας των φυτών ή επιβλαβών για τα φυτά οργανισμών, καθώς επίσης και των ζωικών ασθενειών (μετά από ερμηνεία της Επιτροπής).
• Η στήριξη μπορεί να παρέχεται μόνο στους δικαιούχους που επλήγησαν περισσότερο από φυσικές καταστροφές, τουλάχιστον του 30 % του σχετικού δυναμικού της παραγωγής τους, βάσει αντικειμενικών και μη μεροληπτικών κριτηρίων.
• Η στήριξη θα λάβει τη μορφή εφάπαξ, κατ’ αποκοπή ποσού, που πρέπει να καταβληθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 42.000€ ανά δικαιούχο. Οι αιτήσεις στήριξης θα πρέπει να έχουν εγκριθεί από την αρμόδια αρχή έως τις 30 Ιουνίου 2025.
• Κατά τη χορήγηση της στήριξης για το νέο προσωρινό μέτρο, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η στήριξη που χορηγείται στο πλαίσιο άλλων εθνικών (αποζημιώσεις ΕΛΓΑ, εθνική αρωγή, κ.λπ.) ή ενωσιακών μέσων στήριξης (αποθεματικό κρίσης, κ.λπ.) ή ιδιωτικών καθεστώτων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, έτσι ώστε να μην υπάρξει υπεραντιστάθμιση ή διπλή χρηματοδότηση.
• Οι πόροι που μπορούν να διατεθούν από το ΠΑΑ 2014-2020 φθάνουν έως το 10% της συνολικής συνεισφοράς του ΕΓΤΑΑ για τα έτη 2021-2022. Για τη χώρα μας το ποσό αυτό δύναται να ανέλθει περίπου στα 142,8 εκ. €, με 100% ενωσιακή συνδρομή ή ακόμη περισσότερο αν προστεθούν επιπλέον εθνικοί πόροι, εφόσον υπάρξει τέτοια ανάγκη.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η συμβουλευτική / τεχνική υποστήριξη όπου θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
▪ Αναγνώριση του φυσικού αιτίου και του τομέα που επλήγη από το συγκεκριμένο καταστροφικό αίτιο από 1 Ιανουαρίου 2024 και έπειτα. Αιτιολόγηση ότι το αίτιο της καταστροφής δεν μπορούσε να είχε προβλεφθεί από τους πληγέντες γεωργούς, ούτε να περιοριστεί/εξαλειφθεί.
▪ Αναγνώριση και τρόπος διασταύρωσης των δικαιούχων που είχαν ζημιά πάνω από 30% του παραγωγικού δυναμικού που επλήγη.
▪ Ποσό ενίσχυσης ανά κατηγορία δικαιούχων και διασφάλιση της μη υπεραντιστάθμισης των ενισχύσεων λαμβάνοντας υπόψη τη στήριξη που χορηγείται στο πλαίσιο άλλων εθνικών
(αποζημιώσεις ΕΛΓΑ, εθνική αρωγή, κ.λπ.) ή ενωσιακών μέσων στήριξης (αποθεματικό κρίσης, κ.λπ.) ή ιδιωτικών καθεστώτων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών, έτσι ώστε να μην υπάρξει υπεραντιστάθμιση ή διπλή χρηματοδότηση.
▪ Σχέδιο εφαρμοστικού πλαισίου του Μέτρου 23 και υποστήριξη κατά την εφαρμογή του μέτρου“.
Δείτε εδώ λεπτομέρειες
https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%98%CE%95%CE%A04653%CE%A0%CE%93-69%CE%9C?inline=true
Newsroom Agronewsbomb