Την προηγούμενη εβδομάδα το «Ν» κατέγραφε τις εξωφρενικές αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς των φορτηγών και στα προβλήματα τροφοδοσίας της Λέσβου με ζωοτροφές. Την Τετάρτη 13 Ιουλίου, στα γραφεία της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το θέμα. Λίγο μετά το τέλος της σύσκεψης η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εξέδωσε δελτίο τύπου που γνωστοποιούσε την πραγματοποίηση της σύσκεψης χωρίς να κάνει καμία αναφορά στα αποτελέσματα της. Η σύσκεψη είχε παταγώδη αποτυχία!

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, που προέδρευσε στην σύσκεψη, το μόνο που είπε είναι πως θα μεταφέρει τα αιτήματα μεταφορέων και των κτηνοτροφικών συνεταιρισμών στο υπουργό Ναυτιλίας, όπως αναφέρουν συμμετέχοντες στην σύσκεψη. Ακόμη, ο κ. Κουτουλάκης, υποσχέθηκε πως θα προσπαθήσει να βρει άλλη εταιρεία που θα ενδιαφερθεί να δρομολογήσει πλοίο Ro – Ro από την Θεσσαλονίκη προς την Μυτιλήνη.

 
Η τροφοδοσία της Λέσβου με ζωοτροφές γίνεται, σχεδόν αποκλειστικά, με φορτηγά που παραλαμβάνουν τις ζωοτροφές από την Βόρεια Ελλάδα, στην συνέχεια μπαίνουν στα πλοία και φθάνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Όμως, κάθε χρόνο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου με την Βόρεια Ελλάδα αποφεύγουν την μεταφορά των φορτηγών προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες των νησιών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητα τους.

 
Φέτος η κατάσταση, φαίνεται, πως είναι χειρότερη από κάθε άλλη χρονιά. Όπως αναφέρθηκε στην σύσκεψη περισσότερα από 50 φορτηγά με ζωοτροφές είναι εγκλωβισμένα στην Βόρειο Ελλάδα καθώς κανένα πλοίο δεν δέχεται να τα μεταφέρει στην Μυτιλήνη. Υπάρχουν φορτηγά που βρίσκονται στην Καβάλα και στην Θεσσαλονίκη για πάνω από δύο εβδομάδες. Επιπρόσθετα ορισμένα ήδη ζωοτροφών (τριφύλι και άλλες χορτονομές) δεν μπορούν να μεταφερθούν με τα επιβατικά πλοία καθώς είναι επικίνδυνα φορτία. Τα επικίνδυνα φορτία μπορούν να μεταφερθούν μόνο με πλοία τύπου Ro – Ro (πλοία μεταφοράς οχημάτων) που πληρούν τις προδιαγραφές για μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.
 

Το μόνο πλοίο Ro – Ro που εκτελεί δρομολόγια προς την Βόρεια Ελλάδα είναι το Πελαγίτης της εταιρείας Αειναύτης Ν.Ε. Αλλά, το πλοίο, δεν έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 20 Ιουνίου. Με αποτέλεσμα, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, να μην γνωρίζει κανείς πότε θα προσεγγίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της Μυτιλήνης. Η ιστοσελίδα της εταιρείας, την Πέμπτη, επιβεβαίωνε τα όσα είχαν αναφερθεί την προηγούμενη ημέρα στην σύσκεψη στην γενική γραμματεία Αιγαίου, καθώς δεν υπήρχε αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων. Ενώ, το απόγευμα της Πέμπτης, το πλοίο εμφανίζονταν στο λιμάνι της Ρόδου.

Featured Image

ΠΗΓΗ…..stonisi.gr

Αδρανής η Κυβέρνηση βουβή η Περιφέρεια
 
Το υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση λειτουργούν ως απλοί παρατηρητές της κατάστασης. Αρνούνται να υποχρεώσουν την εταιρεία να εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Μυτιλήνης – Μύρινα – Θεσσαλονίκη και επιστροφή. Κι ελπίζουν πως κάποια στιγμή, κάποια εταιρεία θα ενδιαφερθεί να βάλει πλοίο στην γραμμή. Από την πλευρά της η Περιφέρεια, με την ανακοίνωση της έκανε σαφές πως δεν έχει πρόθεση να απαιτήσει την κάλυψη των αναγκών που έχουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Αυτό μαρτυρά η απουσία οποιασδήποτε κριτικής προς την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο ζήτημα.