Featured Image

Η βιομηχανία γεωργικών μηχανημάτων έχει αναπτύξει αρκετά πρωτότυπα ηλεκτρικών τρακτέρ, αν και η κυκλοφορία τους στην αγορά είναι ακόμα μακριά και σχεδόν ουτοπική στις εκδόσεις μεγάλου κυβισμού, ενώ η τιμή πώλησης αναμένεται να απέχει πολύ από το εισόδημα των αγροτών.

Ορισμένοι από τους κύριους κατασκευαστές εξηγούν στην Efeagro ότι συνεργάζονται και με άλλους τύπους τροφοδοσίας για μονάδες ισχύος τρακτέρ, όπως υδρογόνο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο, εκτός από την εφαρμογή ηλεκτρισμού σε διάφορα εξαρτήματα που συνοδεύουν τον κινητήρα.

Εν τω μεταξύ, το πάρκο μηχανημάτων γίνεται «απαρχαιωμένο» λόγω του συνεχώς μειούμενου ποσοστού ανανέωσης και μιας αγοράς μεταχειρισμένων που αυξάνεται λόγω της αδυναμίας των αγροτών να αντέξουν οικονομικά την αγορά νέου εξοπλισμού, τονίζει η ένωση που εκπροσωπεί τους κατασκευαστές αγροτικών προϊόντων. μηχανήματα, Ansemat.

Ο γενικός γραμματέας της, Ignacio Ruiz, τονίζει στην Efeagro ότι είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί η ηλεκτροδότηση από αυτή τη διπλή προοπτική, αυτή της προσφοράς που αναπτύσσει η βιομηχανία και αυτή των δυνατοτήτων ζήτησης των αγροτών.

«Η καινοτομία υπάρχει και οι κατασκευαστές συνεχώς προσφέρουν αυτές τις καινοτομίες ή δείχνουν ενδιαφέρον και ερευνούν για να κάνουν αυτές τις αλλαγές, αλλά πρέπει να προσαρμοστούν στη ζήτηση, γιατί αν όχι, το χάσμα που μπορεί να παραχθεί θα είναι κάθε φορά μεγαλύτερο», δήλωσε ο Ruiz.

Ένα τρέιλερ μόνο για να μεταφέρει τις μπαταρίες

Η μεγάλη παγκόσμια αγορά τρακτέρ κινείται από τους 100 ίππους, μια ισχύς που επί του παρόντος δεν είναι εντός της εμβέλειας της ηλεκτρικής τεχνολογίας εάν πρόκειται να επιτευχθεί ρεαλιστική αυτονομία.

Για να κινήσει ένα ηλεκτρικό τρακτέρ αυτή την ισχύ και να επιτύχει εμβέλεια ισοδύναμη με ένα ρεζερβουάρ ντίζελ 600 λίτρων, χρειάζεται όγκο μπαταρίας 10.000 λίτρων, εξηγεί ο διευθυντής μάρκετινγκ της New Holland, José Llopis.

«Ελπίζουμε ότι σε 10 χρόνια αυτό θα μειωθεί, αλλά ακόμα κι αν μειωνόταν στο μισό, θα λέγαμε ότι για να αντικατασταθούν 600 λίτρα ντίζελ, θα χρειαζόταν 5.000 λίτρα όγκου μπαταρίας».

«Ελπίζουμε ότι σε 10 χρόνια αυτό θα μειωθεί, αλλά ακόμα κι αν μειωνόταν στο μισό, θα λέγαμε ότι για να αντικατασταθούν 600 λίτρα ντίζελ θα χρειαστούν 5.000 λίτρα σε όγκο μπαταριών, που ζυγίζει πολύ. Θα συζητούσαμε να φέρουμε ένα ρυμουλκούμενο πίσω από το τρακτέρ μόνο και μόνο για να κουβαλάμε τις μπαταρίες», εξηγεί ο Llopis.

Η New Holland σηματοδοτεί το όριο αυτού που σήμερα επιτρέπει την ηλεκτροκίνηση σε τρακτέρ στους 75 ίππους, μια ισχύ για την οποία έχει ήδη αναπτύξει ένα πρωτότυπο τρακτέρ που ελπίζει να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος και για το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά μηχανήματα για θερμοκήπια και μικρές φάρμες.

Αλλά για τη μεγάλη μετατόπιση, η εταιρεία βλέπει δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης βραχυπρόθεσμα σε άλλες τεχνολογίες.

Featured Image

Έτσι, έχει αναπτύξει πρωτότυπα βασισμένα στο υδρογόνο -ένα έργο που έχει σταματήσει λόγω έλλειψης υποδομής για επαναφόρτιση- και συμπιεσμένο και υγροποιημένο φυσικό αέριο, με την πρόσθετη ανάπτυξη εργαλείων ώστε οι επαγγελματίες της γεωργίας να μπορούν να κατασκευάζουν καύσιμα με τα απόβλητα από τις φάρμες τους. και εκμεταλλεύσεις.

Επιπλέον, έχει καταλήξει σε συμφωνία με τη Repsol για τη δοκιμή ενός τύπου καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τρέχοντα μηχανήματα, αλλά που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως μαγειρικά λάδια και άλλα απόβλητα.

Ηλεκτρισμός ηλεκτροκινητήρων και εξαρτημάτων

Η κατάσταση στο John Deere είναι παρόμοια και πηγές από την εταιρεία λένε στην Efeagro ότι επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην επίτευξη του εξηλεκτρισμού όλων των προϊόντων τους με λιγότερους από 100 ίππους.

Σε αυτή τη σειρά, σχεδιάζει ήδη να διαθέσει στην αγορά τον πρώτο ηλεκτρικό τρακτέρ που λειτουργεί με μπαταρία και 100% αυτόνομο για τον αγροτικό τομέα το 2026.

Ο John Deere τονίζει ότι πέρα ​​από τη χρήση ηλεκτρικών μπαταριών ως πηγή ενέργειας, είναι «κρίσιμο» να χρησιμοποιηθούν κινητήρες και ηλεκτρικά εξαρτήματα για την αντικατάσταση κινητήρων και υδραυλικών συστημάτων.

Υπό αυτή την έννοια, ξεχωρίζει ότι έχει αναπτύξει το πρώτο συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο, άνω των 400 ίππων, με ηλεκτρομηχανική κατανομή ισχύος που αντικαθιστά πλήρως τα υδραυλικά εξαρτήματα με στοιχεία αγωγιμότητας ηλεκτρικού ρεύματος.

Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα του συστήματος μετάδοσης κίνησης και εκτός από την παροχή πρόωσης στον ελκυστήρα, παρέχει επίσης έως και 100 kW πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος για τη χρήση εργαλείων.

Από την πλευρά της, η εταιρεία Fendt εργάζεται για την ανάπτυξη ενός πλήρως ηλεκτρικού τρακτέρ 68 ίππων, το οποίο δεν είναι ακόμη προς πώληση αλλά συμμετέχει δοκιμαστικά σε διάφορα αγροτικά έργα για δοκιμή.

Επιπλέον, η Fendt παρουσίασε πρόσφατα ένα πρωτότυπο υδρογονοκίνητο τρακτέρ που περιλαμβάνεται σε ένα μεγαλύτερο έργο, μαζί με άλλους εταίρους, που επιδιώκει να θέσει σε λειτουργία μια ολόκληρη υποδομή υδρογόνου για γεωργική χρήση.

valenciafruits