Featured Image

Ωμή παραδοχή Γεωργιάδη για τις τιμές των αμνοεριφίων, αλλά δεν θα τους περάσει.

Δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Κρητικός και «My Market» επισκέφθηκαν την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, κι o αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», το οποίο διανύει την 22η εβδομάδα εφαρμογής του.

«Έχει αρχίζει να αποδίδει η μάχη κατά της ακρίβειας. Το γεγονός ότι έχουμε κατορθώσει να έχουμε χαμηλότερο πληθωρισμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και ταυτόχρονα διπλάσια ανάπτυξη, είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Όπως εξήγησε, «όταν έχεις υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, κανονικά πρέπει να έχεις και υψηλότερο πληθωρισμό. Διότι η μεγαλύτερη ταχύτητα στην οικονομία δημιουργεί μεγαλύτερη ζήτηση και η μεγαλύτερη ζήτηση ανεβάζει τις τιμές προς τα πάνω. Εμείς έχουμε πετύχει να έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση, λόγω της ανάπτυξης, και χαμηλότερο πληθωρισμό. Αν είδατε το άρθρο του Blοοmberg, την Παρασκευή, μιλάει για “θαύμα”, εστιάζοντας όχι στο ότι έχουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης, αλλά στο ότι έχουμε καταφέρει να έχουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης με χαμηλότερο πληθωρισμό.

Άρα, στην πραγματικότητα αυτή τη στιγμή τι έχουμε καταφέρει; Με τη ΔΙΜΕΑ, με το περιθώριο κέρδους που ψηφίσαμε, με τα πρόστιμα, με τον e-Καταναλωτής…».

Σε επισήμανση δημοσιογράφου ότι πρόκειται για προσωρινό μέτρο, ο υπουργός απάντησε πως «μόνο το περιθώριο κέρδους είναι προσωρινό. Ο e-Καταναλωτής θα μείνει για πάντα. Είναι το πιο εξελιγμένο ηλεκτρονικό εργαλείο σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να βρίσκει στο κινητό του δωρεάν με το πάτημα ενός κουμπιού τα φθηνότερα προϊόντα στη γειτονιά του. Αυτό δεν υπάρχει στην Ευρώπη. Ήδη πάνω από 10 ευρωπαϊκές χώρες έχουν έρθει να δουν πώς το κάναμε. Άρα, λοιπόν, με όλα αυτά τα μέτρα, με το “Καλάθι του Νοικοκυριού” και με το market pass, όλα αυτά μαζί έχουν οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα, να είμαστε η 6η χαμηλότερη σε πληθωρισμό χώρα στα τρόφιμα και η 4η σε συνολικό πληθωρισμό».

Featured Image

Στο «Καλάθι του Πάσχα»
Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως είχε συνάντηση χθες βράδυ με τον πρόεδρο των αρτοποιών, θα έχει και με τη Βαρβάκειο, «για να καταλήξουμε στις τελικές μας αποφάσεις μέσα στα επόμενα 24ωρα για το τι θα συμπεριλάβουμε στο “Καλάθι του Πάσχα” γιατί υπάρχουν διάφορες αντικρουόμενες απόψεις.

«Φέτος το αρνί και το κατσίκι έχουν μια πίεση στην τιμή τους, γιατί μέσα στην ενεργειακή κρίση μειώσανε την παραγωγή τους οι κτηνοτρόφοι. Ταυτόχρονα έχει πέσει τώρα το Πάσχα των Καθολικών και έχει αρχίσει η πολύ μεγάλη ζήτηση στις εξαγωγές στα αμνοερίφια προς τις χώρες αυτές, άρα έχουμε αυξημένη ζήτηση και μειωμένη προσφορά.

Αυτό έχει οδηγήσει σε μια πίεση των τιμών προς τα πάνω. Και είμαστε σε μια μεγάλη προσπάθεια με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Γεωργαντά, για το πώς θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τις τιμές όσο το δυνατόν πιο χαμηλά. Σε 2-3 μέρες θα κάνουμε ανακοινώσεις. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι κάτι θα πετύχουμε πάλι».

Από την πλευρά του, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε πως και το «Καλάθι των Χριστουγέννων» είχε μεγάλη επιτυχία, «το επέλεξαν όλοι οι συμπολίτες μας, συγκράτησε τις τιμές και ήταν πολύ αποτελεσματικό. Και τα υπόλοιπα, το “Καλάθι του Αη-Βασίλη”, η επέκταση που κάναμε τώρα στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” με επιπλέον εννέα προϊόντα, πάει πολύ καλά. Μεγάλη επιτυχία έχει και το “Καλάθι της Σαρακοστής”. Είναι εμφανές πλέον ότι έχουν διατηρηθεί οι τιμές και πραγματικά έχουμε περιορίσει, ως προς το Καλάθι, το θέμα της ακρίβειας.

Συνδυαστικά και με την κάρτα αγορών, η οποία επιστρέφει ένα 10% των αγορών που πραγματοποιούμε σε σούπερ μάρκετ, δημιουργούμε ένα μεγάλο ανάχωμα στο κύμα της ακρίβειας. Κάτι που δεν το έχει κάνει καμία άλλη χώρα».

Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, «έχουμε μείον 2% μεσοσταθμική μείωση στο σύνολο σε 7 μέρες, και μείον 4% σε 14 μέρες, είναι πραγματικά μεγάλη διαφορά. Επίσης, έχουν μειωθεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κι έχουν αυξηθεί τα επώνυμα προϊόντα. Αυτό θα πει ότι οι επώνυμες βιομηχανίες θέλουν να μπουν στο καλάθι και αρχίζουν να ρίχνουν τις τιμές. Άρα, και αυτό λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών. Το “Καλάθι του Νοικοκυριού” ό,τι και να λένε λειτουργεί».