Την ώρα που ο Άδωνις Γεωργιάδης συνεχίζει να επιδίδεται σε επικοινωνιακά σόου και να επιθεωρεί τα ράφια των σούπερ μάρκετ ισχυριζόμενος πως… πατάσσει την αισχροκέρδεια, οι πολίτες που ζουν την πραγματικότητα όπως αληθινά είναι και όχι όπως την εμφανίζει ο υπουργός Ανάπτυξης, στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα για το μέτρο κοροϊδίας που λέγεται «καλάθι του νοικοκυριού».

Όσο και αν ο Άδωνις Γεωργιάδης αυτο – συγχαίρεται και θριαμβολογεί για το μέτρο, η χθεσινή δημοσκόπηση της Marc που παρουσιάστηκε στον ΑΝΤ1, αποδεικνύει πως η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών θεωρούν το «καλάθι» ως ένα κυβερνητικό φιάσκο που δεν έχει κανένα αντίκρισμα στην καταπολέμηση της ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα αν το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει συμβάλει στην συγκράτηση των τιμών, το 70% λέει όχι ή μάλλον όχι και το 27,3% ναι ή μάλλον ναι. Δηλαδή οι 7 στους 10 πολίτες θεωρούν πως το μέτρο είναι άχρηστο ή πιθανότατα άχρηστο σχετικά με το «φρενάρισμα» της ακρίβειας.

Στο ερώτημα αν το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει συμβάλει στην συγκράτηση των τιμών το 70% λέει όχι ή μάλλον όχι και το 27,3% ναι ή μάλλον ναι.

Ο περισσότερος κόσμος αντιλαμβάνεται πως το «καλάθι» στην πραγματικότητα είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης που δεν προσφέρει τίποτα στην τσέπη του καταναλωτή, άλλα απεναντίας βοηθάει τους επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα υπέρογκα κέρδη τους.

Αν η κυβέρνηση είχε πραγματική πρόθεση να «χτυπήσει» την ανεξέλεγκτη ακρίβεια, θα επιστράτευε ελεγκτικούς μηχανισμούς που να μπλοκάρουν την εκτίναξη της τιμής στην διαδρομή από την παραγωγή έως το ράφι. Δεν θα αρκούνταν να διαπραγματεύεται «φραγκοδίφραγκα» μέσω προσφορών, ενώ το προϊόν ήδη έχει φτάσει πανάκριβο στο ράφι.

Featured Image

Η γενικευμένη λαϊκή δυσαρέσκεια σχετικά με την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στον έλεγχο των τιμών, φαίνεται και από τις απαντήσεις στο ερώτημα της Marc για το ποιες είναι οι αυξήσεις που «καίνε» τους πολίτες. Το 54,7% λέει πως είναι τα τρόφιμα και το σούπερ μάρκετ, 22,4% η ηλεκτρική ενέργεια, το 10,1% βενζίνη/πετρέλαιο κίνησης, 8,3% πετρέλαιο θέρμανσης/φυσικό αέριο, το 1,9% τα ενοίκια και το 0,4% ένδυση/υπόδηση.

Δηλαδή περισσότεροι από ένας στους δύο πολίτες, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την πιο βασική δαπάνη για την επιβίωση του νοικοκυριού, την αγορά τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως οι πολίτες δεν στενάζουν οικονομικά για να ανταποκριθούν στους λογαριασμούς ρεύματος, στην αγορά καυσίμων, στα έξοδα θέρμανσης, στην εξόφληση ενοικίων κ.λπ. Κάθε άλλο. Απλά σημαίνει πως ακρίβεια είναι τόσο τραγική πλέον στην αγορά τροφίμων, που οι πολίτες αναγκάζονται να «κόψουν» από όλες τις άλλες – μη πάγιες οφειλές, για να προμηθευτούν τα βασικά.

Στο ερώτημα για ποιες είναι οι αυξήσεις του καίνε το 54,7% λέει πως είναι τα τρόφιμα και το σούπερ μάρκετ, 22,4% η ηλεκτρική ενέργεια, το 10,1% βενζίνη/πετρέλαιο κίνησης, 8,3% πετρέλαιο θέρμανσης/φυσικό αέριο, το 1,9% τα ενοίκια και το 0,4% ένδυση/υπόδηση.

Κόλαφο για την κυβέρνηση αποτελεί και το ερώτημα για το πως αξιολογούν οι πολίτες όλα τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση ως τώρα. Το 45,8% λέει πως δεν προσφέρουν καμιά βοήθεια, το 34,8% κάνει λόγο για μικρή αλλά αναγκαία βοήθεια και μόνο το 18,8% πιστεύει πως δόθηκε σημαντική βοήθεια.

Στο πως αξιολογούν οι πολίτες τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση το 45,8% λέει πως δεν προσφέρουν καμιά βοήθεια, για μικρή αλλά αναγκαία κάνει λόγο το 34,8% και για σημαντική βοήθεια μιλά το 18,8%.

Η κυβέρνηση μπορεί μέσω των στελεχών της να δηλώνει πως προχωρά σε «γενναιόδωρες» κινήσεις στήριξης των πολιτών, άλλα η πλειοψηφία των πολιτών φαίνεται πως έχει εντελώς διαφορετική άποψη και φροντίζει να το δείξει πριν καν φτάσουμε στις εκλογές. Οι Έλληνες αναγκάζονται να επιβιώνουν σε μια αμείλικτη αγορά ασύδοτης ακρίβειας, λαμβάνοντας από τους χαμηλότερους μισθούς στην ΕΕ των 27 και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν έχει να επιδείξει ούτε ένα μέτρο στήριξης που να ξαλαφρώνει πραγματικά τα νοικοκυριά και να μην λειτουργεί προς όφελος των ιδιωτικών επιχειρήσεων.